فرمانده نیروی انتظامی گفت: در 10 ماه ابتدای امسال جرائم در کشور 5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این شهر اظهار داشت: در 10 ماهه ابتدای امسال، با یک کاهش 12 درصدی جرایم در استان فارس روبه‌رو بوده‌ایم، افزون بر اینکه میزان کشفیات مواد مخدر نیز 23 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در استان فارس در 10 ماه ابتدای امسال 30 تن بوده است، افزود: در بحث کالای قاچاق نیز در همین مدت، 34 درصد افزایش کشفیات را داشتیم که در مجموع نشان از عملکرد مناسب فرماندهی ناجا در استان فارس دارد.

اشتری در ادامه طرح مکنا و خوشایند سازی فضای پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها را از طرح‌های موفق ناجا برشمرد و اظهار داشت: طرح مکنا در 150 حوزه کشور اجرا شده که نتایج بسیار خوبی را دربرداشته و نیروی انتظامی استان فارس در ایجاد فضای آرام، تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حقوق شهروندی، یکی از استان‌های موفق کشور بوده است.

فرمانده ناجا همچنین درباره مبارزه با خرده‌فروش‌های مواد مخدر در استان فارس گفت: تابه‌حال 12 هزار خرده‌فروش در فارس دستگیر شدند که 11 درصد افزایش دستگیری را نسبت به مدت مشابه پارسال داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت مراکز مشاوره ناجا در کشور، خاطرنشان کرد: 75 درصد پرونده‌ها در این مراکز به صلح و سازش کشیده شده که آمار بسیار قابل‌ توجهی است و در استان فارس نیز عملکرد این مراکز نتایج ملموس و خوبی را داشته است.

اشتری افزود: در 10 ماه ابتدای امسال جرائم در کشور 5 درصد کاهش داشته است، افزون بر اینکه خدمات ناجا نیز 10 درصد افزایش نشان می‌دهد و در آماری که از میزان رضایت‌مندی مردم از 20 دستگاه اجرایی گرفته‌شده است، رتبه ناجا از 12 به 4 ارتقا و آمار رضایت‌مندی مردم از نیروی انتظامی نیز 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا همچنین درباره برخورد با جرائم خشن نیز گفت: پرونده جرائم خشن همیشه روی میز ناجا باز است و ما با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهیم کرد که در استان فارس نیز در این زمینه اقدامات خوب بوده است.

در سفر فرمانده ناجا به شیراز، مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره آرامش نیروی انتظامی استان فارس گشایش یافت.