مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از تدوام بارش ها در کشور تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: سامانه بارشی تا یکشنبه در کشور فعال است.

به گزارش مرور نیوز، احد وظیفه افزود: سامانه بارشی از شب گذشته به طور کامل مناطق غربی، شمال غرب، مرکز و مناطق شمالی کشور را فرا گرفته است.

وی با اعلام اینکه از روز گذشته استان های گلستان، مازندران، گیلان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، زنجان، البرز، تهران و قزوین، بارندگی داشته اند، ادامه داد: این بارندگی در قسمت های مرکزی به شکل باران و در ارتفاعات زاگرس و البرز به صورت برف بوده است.

به گفته وظیفه، شهرستان های هشتگرد، نهاوند و دماوند در استان تهران بارش برف را داشتند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شدت بارندگی در تهران، تاکید کرد: میزان بارش به اندازه ای است که احتمال آب گرفتگی وجود دارد. از همین رو، اخطاریه ای از سه روز گذشته درباره آبگرفتگی معابر داده شده است.

وظیفه با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا یکشنبه در کشور فعال است، افزود: این سامانه بارش برف سنگین را در چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات لرستان و در غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی را به همراه دارد. ضمن اینکه بارش ها در تهران تا دوشنبه پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات البرز نیز قابل توجه است به مسافران توصیه کرد: برای سفر به مناطق شمالی کشور حتما نیاز به زنجیر چرخ است. همچنین در گذرگاه های زاگرس مرکز و شمال غرب کشور هم بارش برف تداوم دارد پس استفاده از زنجیر چرخ برای عبور از این مناطق ضروری است.

وظیفه از تداوم این سامانه تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه دوشنبه از قسمت شرق کشور خارج می شود.

وی افزود: هسته بارش در ارتفاعات زاگرس شامل استان های لرستان، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود و هسته بارش در شمال کشور نیز در گیلان و ارتفاعات البرز خواهد بود.