مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: پیش از تعطیلی چایخانه‌های عرضه کننده قلیان، متصدی واحد صنفی و اداره بازرسی اصناف و اداره اماکن، چایخانه‌ها را کنترل می‌کرد، اما در حال حاضر موارد جدید را نمی توان به راحتی کنترل کرد.

به گزارش مرورنیوز، جواد محمدی فشارکی، پیرامون عرضه قلیان با روش فست دود و با استفاده از پیک موتوری در اصفهان اظهار کرد: در این روش، شخص با عرضه کننده قلیان تماس می‌گیرد و قلیان با استفاده از پیک موتوری به درب منزل سفارش دهنده، ارسال می‌شود و نام این روش را فست دود گذاشته‌اند.

 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موارد واکنش به تعطیلی چایخانه‌ها است یا خیر، گفت: قاعدتا فردی که واحد صنفی‌اش پلمب یا تعطیل شده است، فعالیتش را رها نمی‌کند؛ چراکه آن فرد نه تحصیلات دارد و نه تخصص دیگری و تخصص او تنها همین کار است و مجبور می‌شود از هر طریقی فعالیت خود را ادامه دهد.
 
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر عرضه قلیان در باغ‌های حاشیه شهر و به صورت زیرزمینی و به صورت فست دود در اصفهان زیاد مشاهده می‌شود.
 
محمدی با بیان اینکه هیچ مرکز عرضه قلیان به صورت مجاز و رسمی در اصفهان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قلیان‌های جدیدی که به اندازه یک لیوان آب هستند عرضه می‌شود، در حال بررسی این مورد و موارد مشابه آن هستیم و امیدواریم با کمک نیروی انتظامی و مسوولان استانی بتوانیم آن را مدیریت کنیم.
 
وی با بیان اینکه عرضه قلیان به صورت غیرمجاز و زیرزمینی آسیب بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: پیش از این اتفاقات و تعطیلی چایخانه‌های عرضه کننده قلیان، متصدی واحد صنفی و اداره بازرسی اصناف و اداره اماکن، چایخانه‌ها را کنترل می کرد، اما در حال حاضر این موارد را نمی‌توان به راحتی کنترل کرد به همین دلیل از اتفاقات پیش آمده بسیار ناراحت هستیم و با مراکز زیرزمینی و غیرمجار برخورد خواهیم کرد.