یک زن و مرد افغانی در منزل ویلایی در شهر صدرا به طرز فجیعی به قتل رسیدند.

به گزارش مرورنیوز، پیگیری بوی تعفن از سوی همسایه ها راز جنایت خانوادگی را در شهر صدرا فاش کرد. چند روز قبل اهالی یک آپارتمان که از مدتی قبل بوی تعفن وحشتناکی آزارشان میداد تصمیم گرفتند پلیس را در جریان این ماجرا بگذارند.

یکی از اهالی در تماس با ۱۱۰ به اپراتور گفت: مدتی است که بوی وحشتناک تعفن آسایش را از اهالی محل سلب کرده است. چندین بار همسایه ها سعی کرده اند تا منشا این بوی آزار دهنده را پیدا کنند و سرانجام در تحقیقات محلی به در خانه ای رسیدیم که مدتی است از ساکنان آن خانه خبری در دست نیست.
 
اظهارات همسایه ها
 
با اعلام این شکایت بلافاصله اکیپی از ماموران برای بررسی صحت و سقم ماجرا به آدرس مورد نظر مراجعه کردند. با حضور ماموران پلیس همسایه ای که با ۱۱۰ تماس گرفته بود در جریان تحقیقات به ماموران گفت: بیشتر از پنج روز است که بوی تعفن به مشام می رسد.
 
اگر در و پنجره ها باز باشد اصلا نمیشود در خانه نفس کشید. اول به گمانمان بوی تعفن به دلیل مردن گربه بود اما همه همسایه ها با چک کردن کانال کولر مطمئن شدند که اتفاقی برای گربه های ولگرد رخ نداده است. حتی هیچ کدام از چاه های فاضلاب داخل کوچه هم دچار گرفتگی نشده بود. این در حالی بود که هر روز بوی تعفن شدیدتر می شد.
 
مرد همسایه در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: در جریان جستجوی خانه به خانه برای پیدا کردن منشا بوی بد متوجه شدیم یکی از همسایه ها مدت هاست که غایب است و هیچ کدام از اهالی محل درباره غیبت اعضای آن خانواده اطلاعات دقیقی ندارند. مدت ها بود که در خانه بسته بود و هیچ کدام از همسایه ها هم صاحب خانه را ندیده بودند. بررسیهای ما نشان داد که بوی تعفن از خانه آنهاست. اما چون کلید نداشتیم و کسی هم در را باز نمی کند، از ماموران پلیس کمک گرفتیم.
 
کشف جسد داخل اتاق
 
با ثبت اظهارات مرد همسایه و تایید حرف های او از سوی بقیه همسایه ها با حضور ماموران پلیس و ماموران ایستگاه آتش نشانی در محل حادثه و باز کردن در ورودی خانه، گروه تجسس وارد خانه ویلایی که دو طبقه بود، شدند.
 
هنوز دقایقی از حضور ماموران در محل خانه خالی از سکنه نگذشته بود که منشاء بوی تعفن پیدا شد. آتش نشانان در جریان بازرسی از آن خانه با صحنه وحشتناکی رو به شدند.
 
شواهد نشان می داد اعضای خانواده به طور مشکوکی توسط فرد یا افرادی به قتل رسیده اند و قاتل برای از بین بردن رد پاهای خود دست به کارهایی زده است.
 
آغاز تحقیقات پلیسی
 
ماموران بلافاصله با تلفن بازپرس کشیک قتل تماس گرفتند تا از کشف جسد یک زن و شوهرش خبر دهند. وقتی ماموران کلانتری بازپرس را از ماجرا باخبر کردند او دستور داد تا ضمن شروع تحقیقات محلی، اکیپی از کارآگاهان جنایی در محل حاضر شوند.
 
در همین حال ماموران در پرس و جوهای محلی خود دریافتند که در این خانه مردی با زنش زندگی می کرده است که چند روزی از آنها خبری نیست.
 
با ورود کارشناسان جنایی و تیم بررسی به صحنه جرم مشخص شد قربانیان تبعه افغانستان و در خانه کشته شده اند.
 
همچنین در بررسی های اولیه اکیپ صحنه جرم مشخص شد علاوه بر آثار شکنجه آثار متعدد ضربات چاقو نیز بر روی اجساد وجود دارد. با این وضع بازپرس دادسرای امور جنایی شیراز به تیم پزشکی قانونی دستور داد برای بررسی و کالبدگشایی از اجساد، آنها را به پزشکی قانونی منتقل کنند.
 
تحقیقات اولیه پیرامون این جنایت فاش کرد که این زن و شوهر افغانی در این منزل ویلایی زندگی می کردند که مدتی قبل مورد حمله فرد یا افراد ناشناسی قرار گرفته و به طرز فجیعی به قتل رسیده اند.
 
بررسی های قضایی و پلیسی در خصوص این جنایت نشان می داد که این زن و مرد غافلگیر شده و با ضربات متعدد چاقو به طرز دلخراشی به قتل رسیده اند.
 
حتی قاتل یا قاتلین پس از قتل زن افغانی، همسر وی را زجر کش کرده و جسد وی را مسافتی روی زمین کشانده و از داخل اتاق به بیرون آورده و مقابل درب ورودی منزل رها کرده اند.
 
ماموران پلیس در ادامه بررسی از مردی که مستاجر خانه قربانیان بود تحقیق کردند. وی مدعی شد که زمان جنایت نامبرده و خانواده اش مسافرت بوده اند.
 
کلید معمای این جنایت در دستان مستاجر
 
این مرد در ادامه اظهاراتی را عنوان کرد و مدعی شد مدتی قبل از جنایت مرد افغانی (قربانی) به او گفته که کسانی وی را تهدید به قتل کرده اند و از او خواسته در صورتی که برایش اتفاقی افتاد و او را کشتند همسرش را به قم برده و به برادرش تحویل دهد.
 
ادعاهای این مستاجر کلید راز جنایت را در اختیار ماموران قرار داد و فاش کرد که وی با افرادی اختلاف داشته و حتی چندین بار از سوی آنها تهدید به قتل شده است.
 
بررسی های پلیسی حکایت از این داشت که اختلاف این مرد به افغانستان برمی گردد.
 
زیرا مدت ها قبل از این جنایت هولناک فردی در افغانستان به قتل می رسد و خانواده مقتول وی را در جریان آن جنایت دخیل می دانسته اند از این رو ماموران احتمال می دهند که این جنایت به دنبال انتقام جویی بوده است.
 
این پرونده هم اکنون در جریان رسیدگی است و تحقیقات برای رازگشایی این جنایت فجیع ادامه دارد.