رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش دو برابری ظرفیت مرکز جامع خدمات مشاوره و روانشناسی سامانه تلفنی 1480 خبر داد و گفت: در سال 95 تا کنون با 26 متخصص قادر به پاسخگویی 145 هزار تماس بودیم اما اکنون تعداد مشاوران و متخصصان به 56 نفر رسیده لذا توان پاسخگویی این سامانه به بیش از 500هزار تماس افزایش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات مشاوره و روانشناسی در جمع خبرنگاران گفت: از امروز به بعد ظرفیت خط مشاوره 1480 دو برابر شده تا بتوانیم پاسخگوی نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و دل مشغولی‌های افراد به لحاظ علمی باشیم.

وی ادامه داد: این سامانه در حوزه‌های افزایش بخشی به کیفیت زندگی، اعتیاد، ازدواج، ارتقای کیفیت زندگی، بحران‌های فردی اجتماعی و سایر زمینه‌ها نسبت به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی اقدام می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص تعرفه‌های مشاوره‌های روانشناسی نیز گفت: خدمات تلفنی این مرکز کاملا رایگان بوده اما در خصوص خدمات مشاوره حضوری سازمان بهزیستی، یاری برگی طراحی شده که به افراد بی بضاعت ارائه می‌شود تا کسانی که توان پرداخت هزینه‌های خدمات مشاوره و روانشناسی را ندارند با استفاده از این یاری برگ خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند همانطور که در حال حاضر این یاری برگ برای خدمات مشاوره و آزمایشات ژنتیک به افراد بی بضاعت نیز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضی حذف یارانه افراد پر درآمد هستیم تا این منبع مالی در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش مستمری مددجویان با آغاز برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: با آغاز برنامه ششم توسعه مستمری مددجویان نیز افزایش خواهد یافت؛ در حال حاضر به خانواده‌های تک نفره 53 هزار تومان پرداخت می‌شود که این رقم با اجرای برنامه ششم به 150 هزار تومان خواهد رسید. خانواده‌های دو نفره نیز ماهانه 60 هزار تومان دریافت می‌کنند که با اجرای برنامه ششم دریافتی آنها ماهانه 200 هزار تومان خواهد شد. همچنین خانواده‌های بیش از سه نفر که اکنون ماهانه 100 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند نیز 250 هزار تومان دریافت خواهند کرد.