معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت جمعی در مدارس باید جایگزین رقابت شود، گفت: امیدواریم زمینه مشارکت و کار جمعی در مدارس فراهم شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در آیین نواختن زنگ انقلاب که در آموزشگاه ابتدایی «کودک مسلمان» قرچک برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و ابراز خرسندی از شور و نشاط دانش آموزان در مراسم برگزاری زنگ انقلاب، اظهار داشت: ایام دبستان روزهای هیجان انگیز و شیرینی دارد که هرگز از ذهن دانش‌آموزان پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سی و هشت سال پیش تاکنون برای اولین بار حضور در چنین فضایی را تجربه می‌کند، تصریح کرد: تجربه شیرین دوران آموزش ابتدایی بنده در مدارس روستایی است و امروز بسیار خوشحالم که جشن انقلاب را در کنار دانش آموزان پرنشاط در شهرستان قرچک برگزار می‌کنم.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه بیشتر دعاهای قرآن با «ربنا» آغاز می شود، افزود: این امر نشان دهنده این است که انسان‌ها باید به صورت جمعی دعا کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: خداوند متعال می خواهد با این آیات به انسان‌ها بگوید که باید آحاد بشر با یکدیگر دوست باشند و برای رسیدن به موفقیت به صورت جمعی تلاش کنند.

وی تأکید بر اینکه مشارکت جمعی در مدارس باید جایگزین رقابت شود، گفت: همانند سورۀ «حمد» می گوییم، «ما تنها خداوند را می پرستیم و تنها از خدا یاری می‌خواهیم» و در قبال این دعا از خداوند می‌خواهیم که همه ما را مورد رحمت قرار داده و به راه راست هدایت کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه، تمسک به کار جمعی را مهم ترین پیام آیات قرآن کریم برشمرد و ضمن تأکید بر این امر که دانش‌آموزان با تاسی به آیۀ «ایاک نعبد و ایاک نستعین» باید کار جمعی را در مدارس یاد بگیرند، افزود: امیدواریم زمینۀ مشارکت و کار جمعی در مدارس فراهم شود.