رئیس کل داگستری استان تهران، انقلاب اسلامی را بعنوان یک واقعیت محض برشمرد و متذکر شد: انقلاب برای ما با تمام ابعادش مقدس است؛ چرا که قائل به تجزیه انقلاب نیستیم و ما کسی را انقلابی می دانیم که نسبت به مجموعه این نظام، انقلاب و حکومت و وقایعی که اتفاق می‌افتد و نظراتی که امام راحل و در حال حاضر مقام عظمای ولایت می دهند، تابع و سرسپرده باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از دادگستری کل استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که همزمان با ایام الله دهه فجر در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم نهضت و انقلاب امام خمینی (ره) تحول شگرفی را در عرصه های مختلف حکومتی و اجتماعی جامعه بوجود آورد و بیشترین این تحول در دستگاه قضایی در دو بخش صورت گرفت که یکی در دستگاه قضایی موجود بود و دیگری توانست نهاد قضایی جدیدی را از ابتدا تاسیس نماید و ما در قوه قضائیه به هر دو بخش آن مباهات می کنیم؛ یعنی هم بواسطه تحولات موجود و دیگری تاسیس دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی که توسط امام راحل بنیانگذاری شد و جزء میراث گرانقدر امام عزیز است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان خصوصیات شخصیتی و تجلیل از امام راحل یادآور شد: حضرت امام یک فقیه، مجتهد، اسلام شناس، عارف و یک اصولی و مجاهد بودند و در دوران پس از غیبت حضرت ولیعصر (عج) و یا قبل از آن در مکتب امام صادق (ع) علما و فقهای متعددی در رشته های مختلف پرورش یافتند و منشاء خدمات زیادی هم بودند مانند ستاره ای در عالم اسلام درخشیده و منشاء خدمات ارزنده ای بوده اند، اما امام عظیم الشان نه تنها با دیگر آحاد جامعه بلکه با دیگر علما و فقها و این ستارگان درخشان عالم یک تفاوت بسیار بزرگی دارد که اگر این علما را به ستاره تشبیه کنیم، باید امام راحل را به خورشید توصیف نماییم.

وی در ادامه به سایر ویژگی‌های حضرت امام اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) برای این که بعنوان یک شخصیت ممتاز و بی بدلیل بعد از حضرات معصومین (ع) تبدیل شود، در دوران تحصیل تدریس در حوزه علمیه قم علاوه بر این که مانند دیگر بزرگان در حال تلاش برای گسترش دین مبین اسلام برای مردم بود، ویژگی خاصی داشت که در دیگر بزرگان کمتر بود؛ امام بر این عقیده بود که این دلسوزی باید کاربردی و عملیاتی شود و در صحنه اجتماع نقش آفرین باشد و علما نباید در گوشه‌ای بنشینند و مردم را فقط اهل نماز و روزه بار بیاورند، بلکه باید در حوزه مسائل اجتماعی و نقش مسائل دینی و جامعه در جای جای زندگی آنان نقش قائل شد، از جمله مسائل اجتماعی، امام در برابر حاکمان زمان که اقداماتی را علیه باورهای دینی و مکتب، قرآن، سیدالشهداء (ع) و محرم انجام می دادند با شجاعت ایستاد و مکتب اسلام را از صحنه به اجتماع آورد و آنان را از ظلم و ستم نجات داد و پای به عرصه ای گذاشت که او را از سایر علما متمایز کرد.

وی با اشاره به آیه 124 سوره بقره در خصوص ولایت انبیاء عظام عنوان کرد: خداوند حضرت ابراهیم را پس از رسیدن به مقام نبوت و رسالت با جدایی از سرزمین ، همسر و فرزند ، قربانی کردن فرزند ، مقابله با بت ها و قرار گرفتن در آتش امتحان نمود و آن حضرت یکی پس از دیگری از این امتحانات سربلند بیرون آمد و آنگاه به مقام امامت رسید و بعد از آن خداوند او را امام قرار داد و شاید بتوان گفت یکی از تفاوت های بین مقام رسالت و امامت این است که شریعت هر پیامبری با بعثت پیامبر بعدی خاتمه می یابد و دیگر در زمان حضور پیامبر بعدی نقش ندارد. مثلا با آمدن حضرت عیسی (ع) دوران شریعت حضرت موسی (ع) خاتمه یافت و با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) دوران رسالت و تدین به دین حضرت عیسی پایان یافت.

اسماعیلی اضافه کرد: اما آثار امامت همیشگی و جاودان است لذا هنوز که هنوز است، آثار شریعت ابراهیمی باقی است ، لذا می بینیم که پیامبر اسلام (ص) نیز از دین حنیف و ملت ابراهیم سخن می گوید. به ما در معارف اسلامی می گویند که به حضرت ابراهیم اقتدا کنید و امام عظیم الشان ما هم یک چنین ویژگی هایی داشت که یک فیلسوف ، مجتهد و عارف بود و بعد از آن وارد حوزه ابتلاء و امتحان گردید مانند دستگیری در خانه ، انتقال به تهران و حبس ، ایجاد محدودیت ، تبعید به ترکیه ، عراق و فرانسه ، شهادت فرزند عزیز ایشان و امید آینده جهان اسلام و یاران و اصحابش و از همه این امتحانات سربلند بیرون آمد و امروز از ایشان بعنوان یک شخصیتی که تمام این امتحانات را پشت سرگذاشته و توانسته است امامت به معنی رهبری و پیشوایی و زعامت و ولایت در دوران غیبت حضرت ولیعصر (عج) را داشت باشد ، یاد می کنیم و بعد از گذشت 37 سال از ارتحال ایشان هنوز بطور پیوسته امام همچنان تاثیرگذار است و اگر امت اسلامی می خواهد مسیر سعادت را طی کند، باید به امام خمینی (ره) اقتدا کرده و پیرو او باشد و امروز امام در بین ما نیست؛ اما اهداف، آرمان، آثار و دستاوردهای نهضت امام در دست ماست و ما وظیفه داریم کماکان پیرو، تابع و ادامه دهنده مسیری باشیم که امام عظیم الشان برایمان ترسیم نموده اند.

رئیس کل دادگستری استان تهران نظام و انقلاب اسلامی را میراث گران‌سنگ امام راحل دانست و متذکر شد: تمام یادگارهای حضرت امام خمینی (ره) در این نظام حکومتی نهفته است که امروز ما در آن زندگی می کنیم و اگر بخواهیم اثبات کنیم که سرباز امام می باشیم باید بیشترین توجه را به نظام و انقلاب و دستاوردهایش داشته باشیم؛ چرا که دشمنان اسلام می خواهند با اشکال مختلف این میراث گرانبها را از ما بگیرند و ما را تهی از این هویتی که امام برایمان ایجاد نموده، بنمایند و البته آثار آن فقط به کشور ما محدود نشده است بلکه در سایر کشورها همه مستضعفان و محرومان جهان دل در گرو این نظام و انقلاب دارند.

اسماعیلی حفظ و حراست از دستاوردهای عظیم انقلاب را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: امروز ما وظیفه داریم نسبت به حفاظت از دستاوردهای عظیم این انقلاب جانفشانی کنیم و اجازه ندهیم دیگران از داخل و خارج کشور به آن آسیب بزنند و این میراث در وهله اول انقلاب و نظام ماست و بعد از آن جایگاه ولایت مطلقه فقیه می باشد.

اسماعیلی انقلاب اسلامی را بعنوان یک واقعیت محض برشمرد و متذکر شد: انقلاب برای ما با تمام ابعادش مقدس است ، چرا که قائل به تجزیه انقلاب نیستیم و ما کسی را انقلابی می دانیم که نسبت به مجموعه این نظام ، انقلاب و حکومت و وقایعی که اتفاق می‌افتد و نظراتی که امام راحل و در حال حاضر مقام عظمای ولایت می دهند، تابع و سرسپرده باشد و امروز افتخار می کنیم که در این مسیر بعد از قریب به 40 سال که از عمر انقلاب می گذرد، توانسته ایم توطئه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی نموده و ما به دنبال این هدف هستیم که این انقلاب و نظام به انقلاب جهانی حضرت ولیعصر (عج) متصل گردد.

وی در پایان با اشاره به شاخصه های انقلابی بودن در فرمایشات مقام معظم ،تصریح کرد: پایبندی به مبانی و ارزش های اسلامی و انقلابی ، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن ، پایبندی به استقلال کشور به نحوی که دیگر اجازه ندهیم ایران اسلامی به سایر کشورها محتاج بشود، حساسیت در برابر دشمن و نقشه های او و عدم تبعیت از نقشه های آن به نحوی که مواظب باشیم ، هیچگاه در میدان او بازی نکنیم و اقدامی نکنیم که با اهداف آن مطابقت داشته باشد، داشتن تقوا دینی و سیاسی در حوزه دین و مسائل سیاسی به نحوی که با خویشتن داری از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری کنیم؛ چرا که این دو قطب همدیگر را یا دفع می کنند و یا به جان هم می افتد و دشمن از این فرصت استفاده نموده و نقشه خود را عملیاتی می کند.