رئیس سازمان اوقاف گفت: سنت حسنه وقف امروز در تمامی زمینه‌ها می‌تواند در خدمت مشکلات جامعه قرار گیرد و سازمان اوقاف می‌کوشد تا وقف نوین را متناسب با نیازهای روز جامعه ترویج دهد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در با تبریک ایام الله دهه فجر و با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که باید همواره بابت آن به درگاه خداوند متعال شاکر بود گفت: خداوند متعال در سایه نظام جمهوری اسلامی به این ملت عزت و سربلندی عطا کرد، و امروز برای جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی حساب ویژه باز می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روزگاری در این کشور 3 رئیس دولت استعماری بدون ویزا و اطلاع وارد کشور شدند و در نهایت برحرمتی و بی احترامی و خواری و ذلت شاه ایران را به حضور پذیرفتند افزود: اما امروز به برکت قدرت و عظمت انقلاب اسلامی و اقتدار کشور دولت امریکا نماینده ویژه می‌فرستد، اما رهبر مملکت او را نمی‌پذیرد و او را برمی‌گرداند و این به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان میسر شده است.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: امروز در سایه اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) و برقراری نظام جمهوری اسلامی کشور در اوج عزت و اقتدار به سر می‌برد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه شعار اساسی انقلاب اسلامی ایران، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است تاکید کرد: دشمن و استکبار جهانی امروز با همه توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که می‌چیند هیچ گاه نخواهد توانست در برابر انقلاب اسلامی موفق شود و در تمامی نقاط جهان این توطئه‌ها با شکست مواجه شده است و این به دلیل اقتدار نظام است.

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در احیای سنت حسنه وقف اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی احیای احکام الهی به ویژه حکم وقف است که اگر انقلاب نمی‌شد این سنت نیک اسلامی و ایرانی به تمامی از بین رفته بود.

رئیس سازمان اوقاف تاکید کرد: رشد امروز فرهنگ وقف در سطح جامعه به برکت انقلاب اسلامی، خون شهداء وتوجه ویژه امام خمینی(ره) به این سنت الهی است و من امروز خوشحالم که هنرمندان ما این فرهنگ شایسته را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی به بیان خدمات وقف و آثار آن در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر فرهنگ وقف در جامعه احیاء شود خواهیم دید که فاصله طبقاتی، فقر و تبعیض و نابرابری از بین خواهد رفت و ما در عرصه‌های مختلف شاهد به بار نشستن آثار وقف خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه وقف سرمایه ارزشمند و گرانقدری است که باید از آن حفاظت کرد افزود: تمامی مدارس و حوزه‌های علمیه، بیش از 70 هزار مسجد، بخش اعظمی از مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و دارالقرآن‌ها توسط مردم وقف شده است که نشان دهنده اهمیت، گستردگی و ابعاد گوناگون خدمات و برکات وقف در جامعه است.

حجت الاسلام محمدی تبیین برکات و خدمات وقف به جامعه را یک ضرورت خواند و افزود: ملت متمدن ایران در مقاطع مختلف تاریخی همواره به این سنت نیک توجه داشته‌اند و این حکم دینی پیش از اسلام هم در ایران وجود داشته است، لذا اگر عملکرد بدی در میان مجریان بوده است، نباید به پای حکم وقف نوشت و همه ما به ویژه هنرمندان و مبلغان وظیفه دارند این سنت نیک را در جامعه ترویج کنند.

وی الاسلام محمدی با ابراز مسرت از برگزاری این جشنواره و توجه هنرمندان به مقوله وقف تصریح کرد: امروز خوشبختانه روز به روز شاهد گسترش فرهنگ وقف در جامعه هستیم و نیاز است با بیان خدمات گوناگون وقف در همه ابعاد به مردم و جامعه این سرمایه عظیم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در جامعه گسترش داده و آن را برای آیندگان ماندگار کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در پایان با انتقاد از نگاه منفی برخی از افراد در سطح جامعه نسبت به فرهنگ وقف تصریح کرد: این سنت نیک اسلامی و ایرانی در تمامی زمینه‌ها می‌تواند درخدمت مسائل و مشکلات جامعه قرار گیرد و سازمان اوقاف هم اکنون در تلاش است تا وقف نوین و نیازهای جدید را در جامعه با کمک جامعه هنری و رسانه‌ها ترویج کند.