مشاور وزیرکشور در امور زنان وخانواده گفت: بزرگترین چالش زنان ضعیف بودن قدرت تشخیص برای چگونگی ایفای نقش در زمان، عرصه‌ها و سنگرهای متفاوت است.

به گزارش مرور نیوز، فهیمه فرهمندپور روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت مرحوم مرضیه دباغ‌حدیدچی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در تالار شریعتی دانشکده ادبیات برگزار شد، با اشاره به فلسفه تغییر ملاصدرا فیلسوف بزرگ شیعه، گفت: همه‌ عالم در حال تغییر و شدن است و ما در حال تغییر ناگزیر ازقوه به فعل هستیم، اما جهت و سمت حرکت و تغییرمان را خودمان تعیین می‌کنیم.

وی افزود: دو شیوه مدیریت برای تغییروجود دارد، شیوه اول اینکه گزاره‌های خبری وهنجاری را با توجه به اهداف‌مان تشخیص دهیم وشیوه دوم نشانگرهایی است که ما به عنوان الگو عملی انتخاب می‌کنیم.

فرهمندپور عنوان کرد: ما گاهی فقط هنجارها را انتخاب می‌کنیم و گاهی الگوها را و فکر می‌کنیم این دو شیوه ازهم بی نیاز هستند، اما باید گفت خیر، این دو به شدت به هم نیازمند ومرتبط هستند ما هنجارها را تعیین می‌کنیم و براساس آن الگوها را تعیین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مرز چگونگی مسیر زندگی، تشخیص راه و اهداف، خود فرد است، اظهار کرد: هر فردی باید بداند در این لحظه ماموریتش چیست و برای کل طول عمر نمی‌توان نسخه واحدی پیچید.

رئیس مرکز مطالعات زنان تهران تصریح کرد: برای زنان به مراتب تنوع نقش‌ها بیش از مردان است و تنوع نقش در مورد مردان محدودتر است. از یک طرف جهاد از زن برداشته می‌شود و از طرفی زنان مجاهد نستوه می‌شوند، از یک طرف کار زن در خانه عبادت تلقی می‌شود و از یک طرف وی به اجتماع دعوت می‌شود، از یک طرف زن مسئولیت ایفای نقش در خانواده را دارد و از طرفی او را متوجه خارج از خانواده هم می‌کنند. درمجموع زنان طیف وسیع و متنوعی از نقش‌ها دارند و اینکه کدام گزاره و نشانه و الگو را برای خود قراردهند به تشخیص خود آن زن بستگی دارد.

رئیس مرکز مطالعات زنان تهران عنوان کرد: بزرگترین چالش زنان ضعیف بودن قدرت تشخیص برای چگونه ایفای نقش در زمان و در عرصه ها وسنگرهای متفاوت است. گاهی چنان غرق نهاد خانواده و خانه می‌شویم که یادمان می‌رود که مادر اجتماع هم هستیم، زنان و به ویژه دختران باید این قدرت تشخیص را پیدا کنند و ضروری است زنان بدانند علاوه بر اینکه مادر فرزندان خود باشند مادر اجتماع نیز باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: باید همه‌ زنان و جوانان بدانند که چه مسیری انتخاب ‌کنند و هنجارها و الگوهای عملی و عینی برای خود مشخص کنند و بدانیم در چه زمانی و چه موقعیت و جریانی پیش برویم.