مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر گفت: طرح احسان حسینی به منظور تقویت فرهنگ انفاق در جامعه و ساماندهی نذورات مردمی برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند اجرا می‌ شود.

به گزارش مرورنیوز، حمید قسمتی مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه با بهره‌مندی از ظرفیت معنوی امام جماعات، هیات امنا و عزاداران هر محله و مسجد در ایام محرم تلاش داریم خدمات مطلوبی را به اقشار نیازمند ارائه کنیم، اظهار کرد: خیران می‌توانند کمک‌های خود را به مساجد، دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند تا بر اساس نیت آنان بین نیازمندان همان محل توزیع شود.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعات تمامی خانواده‌های نیازمند در اختیار این نهاد قرار دارد، افزود: نیکوکاران  در ایام محرم برای تسریع و سهولت در توزیع نذورات و صدقات مردمی بین نیازمندان، می‌توانند کمک‌های خود را در قالب طرح احسان حسینی به مساجد، دفاتر کمیته امداد  و مراکز نیکوکاری اهدا کنند تا طبق نیت آنان در اسرع وقت به دست خانواده‌های بی‌بضاعت برسد.

قسمتی با بیان اینکه ترویج فرهنگ انفاق، ساماندهی نذورات مردمی برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند از مهمترین اهداف طرح احسان حسینی است، بیان کرد: ماه محرم فضای معنوی بسیار مناسبی برای یاری رسانی به محرومان جامعه دارد.

مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه دفاتر کمیته امداد و مراکزنیکوکاری تا پایان ماه صفر آماده‌ دریافت و توزیع انفاق و احسان عاشقان سیدالشهدا(ع) است، گفت: خیران می‌توانند در قالب غذای گرم، جیره خشک، سبد کالا و مساعدت‌های نقدی به اطعام و احسان خانواده‌های نیازمند کمک کنند.

وی با بیان اینکه عزادارن و مردم نیکوکار اسلامشهر با شرکت در طرح اطعام حسینی بیش از ۳۵۰ میلیون  ریال در سال گذشته کمک کرده اند، یادآور شد: با تمهیدات و هماهنگی‌های انجام شده با هیات امنای مساجد امیدواریم مساعدت و مشارکت اهالی خیر در این طرح بیش از سال‌های گذشته باشد. با هم افزایی، مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان  اسلامشهر می‌توانیم گام‌های بیشتری را برای یاری رسانی به نیازمندان برداریم.

قسمتی با اشاره به اینکه دو مرکز نیکوکاری آماده دریافت صدقه و نذورات مردمی در ماه محرم هستند، خاطر نشان کرد: نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۱۰۶۶۰۸۷۴۷۰۰۸  نزد بانک ملی و سامانه آنی پرداخت #۰۲۱۱۹*۸۸۷۷*  و همچنین سامانه تلفنی ۷۳۵۵ با شناسه ۱۶۲۴۸۷کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند.

وی به مشارکت‌های مردمی شهرستان اسلامشهر در قالب طرح صدقه اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح طی شش ماه نخست امسال حدود ۴۳ هزار صندوق صدقات بزرگ، متوسط و کوچک توزیع شده در منازل و مغازه ها، حدود ۱۴ میلیارد ریال جمع آوری و برای رفع نیازهای مددجویان هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر با اشاره به حمایت بیش از چهار هزار حامی از بیش از یک هزار و ۲۰۰ فرزند خانواده های نیازمند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، اظهار کرد: حامیان در شش ماهه نخست امسال نیز بیش از شش میلیارد ریال به حساب فرزندان معنوی خود واریز کردند که از این مبلغ بیش از سه میلیارد ریال در قالب طرح اکرام ایتام و مابقی مربوط به طرح محسنین بوده است.