معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان تهران به تشریح اقدامات مختلفی در حوزه کاهش آسیب‌های فضای مجازی پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، مهران سرپرست در حاشیه ستاد شهرستانی ساماندهی امور جوانان شهرستان تهران که امروز در فرمانداری تهران برگزار شد و در جمع خبرنگاران افزود: قرار است سازمان تبلیغات اسلامی چند هزار پوستر را با موضوع کاهش آسیب‌های فضای مجازی چاپ کند. علاوه بر آن انیمیشنی با موضوع کاهش آسیب‌های فضای مجازی تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد:دو همایش بزرگ در تهران درباره فضای مجازی و وضعیت اعتباری سمن‌ها با همکاری سمن‌های جوانان استان تهران برگزار می‌شود.

سرپرست بااشاره به برگزاری انتخابات مجمع جوانان استان تهران گفت: یکی دیگر از طرح‌ها مربوط به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که به طور ویژه با یکی از سمن‌ها اجرایی می‌شود همچنین قرار است در زمینه مهارت‌های ده گانه مانند قدرت تصمیم گیری، حل مسئله و مهارت‌های ارتباطی فعالیت‌هایی  در دبیرستان‌های تهران انجام دهیم البته این کار معطوف به آسیب‌های اجتماعی نیز است که در این راستا 22 دبیرستان دخترانه، 22 دبیرستان پسرانه در شهر تهران و 15 دبیرستان دخترانه و 15 دبیرستان پسرانه در شهرستان‌های دیگر تهران انتخاب شده‌اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان تهران اضافه کرد: همایش بزرگی در زمینه آسیب‌ها در تهران و جشنواره اوقات فراغت پس از ایام فاطمیه برگزار می‌شود. علاوه بر آن قرار است جشنواره ازدواج و تعالی خانواده در شهر ری برگزار و در کنار آن نمایشگاه و کارگاه‌هایی نیز تشکیل شود.

مصطفی سراج، مدیرکل بهزیستی شهرستان تهران نیز در سخنانی گفت: در سه سطح در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان اقداماتی انجام می‌شود؛ سطح اول اقدامات عام و سطح دوم معطوف به افراد در معرض آسیب است. اقدامات این سطح با سطح اول به طور کامل تفاوت دارد و عموما مسئله کاهش عوامل خطرزا مطرح است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: باید از دولت و مجلس تشکر کرد چرا که در این برنامه به نهاد خانواده توجه خوبی شده و به موضوعاتی مانند کاهش طلاق، کودکان کار و خیابان پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه سومین سطح در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان، کنترل موقعیت خطر است گفت: این سطح مکانیزم‌های خاص خود را دارد و در آن مفاهیم مانند توانمندسازی مطرح می‌شود.

سراج در پایان گفت: نشست‌هایی مانند ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تهران فرصتی مناسب برای همفکری درباره موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی است و قرار است جلساتی را در این زمینه با وزارت ورزش و جوانان برگزار کنیم.