محبی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری زندان اوین به شهرداری و اینکه پیشتر رییس سازمان زندانها از عدم تمایل شهرداری تهران برای پیگیری این موضوع خبر داده بود،گفت: موضوع فروش اوین پیچیدگی‌های خاص خود را از نظر مالکیت و تصرفات دارد و مشکلاتی در رابطه با اسناد و مدارک داریم و فکر می کنم چون زمانبر شد،این قضیه فعلا کنسل شده است.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی محبی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت تکمیل زندان تهران بزرگ اظهار داشت: در زندان تهران بزرگ پنج بند داریم که سه بند آن افتتاح شده و هم اکنون مددجویان در این بتد ها مستقر هستند.

وی افزود: از دو بند باقی مانده نیز عملیات ساخت یک بند هفتاد درصد پیشرفت داشته و بند دیگر هم نود درصد پیشرفت کاری داشته است.

محبی با اظهار امیدواری نسبت به تامین بودجه لازم،گفت: انشالله اواسط سال آینده این دو بند نیز افتتاح شود. در حال حاضر 12 هزار مدد جو در زندان تهران بزرگ نگهداری می شوند.

محبی در خصوص آخرین وضعیت تکمیل اردوگاه محکومان مواد مخدر فشافویه گفت : در این اردوگاه محکومان مواد مخدر که زیر پنج سال محکومیت دارند نگهداری می‌شوند. بخش‌های کارگاه این اردوگاه راه اندازی شده و درصدد هستیم تمام محکومانی که در این اردوگاه نگهداری می شوند را مشغول به کار کنیم.

به گفته محبی هم اکنون در این اردوگاه حدود دو هزار محکوم مواد مخدری زیر پنج سال حبس نگهداری می شود و به لحاظ کمک دولت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و عمل به منویات رهبری، یک قسمت از اردوگاه فشافویه به نگهداری معتادان متهاجر اختصاص یافته است.

وی افزود: پذیرش معتادان متهاجر در فشافویه از دو روز گذشته آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم به بازپروری این افراد کمک کنیم. این افراد با دستور مقام قضایی در اردوگاه نگهداری و با دستور قضایی هم آزاد خواهند شد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران تصریح کرد: هم‌اکنون در هیچ‌کدام از زندانهای استان تهران محکومان مواد مخدر زیر پنج سال حبس نگهداری نمی شوند و همه به فشافویه منتقل می‌شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری زندان اوین به شهرداری و اینکه پیشتر رییس سازمان زندانها از عدم تمایل شهرداری تهران برای پیگیری این موضوع خبر داده بود،گفت: موضوع فروش اوین پیچیدگی‌های خاص خود را از نظر مالکیت و تصرفات دارد و مشکلاتی در رابطه با اسناد و مدارک داریم و فکر می کنم چون زمانبر شد،این قضیه فعلا کنسل شده است.

محبی در پاسخ به سوالی در رابطه به وضعیت ورودی‌های زندان های تهران گفت: افزایش داشته ایم اما بسیار کم بوده و در حد دو درصد بوده است.