رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران بر ضرورت تغییر نگرش و رفتار وزارت بهداشت نسبت به رادیولوژیست‌ها تاکید کرد

به گزارش مرورنیوز، دکتر هادی رکنی یزدی، تغییر نگرش و رفتار وزارت بهداشت نسبت به رادیولوژیست‌ها را مانع فرار مغزها در آینده دانست و گفت: طی سال‌های اخیر نخبه‌ترین پزشکان وارد رشته رادیولوژی می‌شوند اگر به فکر پیشرفت کشور هستیم، باید ایران را به جذاب ترین کشور برای نخبگان تبدیل کنیم.

وی افزود: این افراد پس از مهاجرت به لحاظ علمی به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا می‌کنند اما متاسفانه کشور از دانش و علم آنها محروم می‌شود.

رکنی یزدی یادآور شد: به دلیل گران بودن تجهیزات رادیولوژی و استهلاک بالا به خصوص دستگاه‌های تشخیص سرطان پستان جدیدترین تکنولوژی‌های این حوزه به دلیل به صرفه نبودن اقتصادی وارد کشور نمی‌شود و از طرفی چون وزارت بهداشت برای این اقدامات تشخیصی تعرفه‌های اندکی را تعیین کرده است سرمایه گذران نیز رغبتی به واردات جدیدترین دستگاه‌ها ندارند و در منجر به افت خدمت رسانی به بیماران امی شود.

وی ادامه داد: این هم مسئله اساسی همه همکاران رادیولوژیست است و همکاران زحمتکش ما در بیمارستان امام که بنده از نزدیک شاهد زحمات آنها هستم به شدت از این مسئله رنج می برند زیرا، دستگاه ها بسیار فرسوده است و باعث خطاهای تشخیصی و درمانی می گردد.

رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: اما به لحاظ علمی رادیولوژیست‌های ایران در جایگاه مناسبی قرار دارند و باید تلاش‌های علمی و تحقیقاتی را در این حوزه افزایش داد.

استاد رادیولوژی دانشگاه تهران بیمارستان امام(ره) یادآور شد: ایران در تمام حوزه‌های پزشکی پیشرفت‌های مناسبی داشته که حتی قابل رقابت با سایر کشورها است که اگر وزارت بهداشت حمایت‌های خود را نسبت به جامعه پزشکان که افزایش دهد، می‌توان به پیشرفت‌های بیشتری هم دست پیدا کرد.

سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۹۶ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.