مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تمامی دانش آموزان اتباع خارجی با مراجعه به مدارس ثبت نام شده اند، گفت: حدود 20 هزار دانش آموز تبعه افغانی در مدارس شهر تهران تحصیل می‌کنند.

علیرضا کمره‌ای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرور نیوز در مورد تحصیل دانش آموزان اتباع افغانی اظهار داشت: تمامی دانش آموزان اتباع خارجی که به مدارس مراجعه کردند، ثبت نام شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان های استان تهران یکی از مناطق پر تراکم جمعیت اتباع افغانی است که بیشترین دانش آموزان اتباع در این مناطق زندگی می‌کنند، تصریح کرد: 26 درصد از دانش آموزان اتباع افغانی در شهرستان‌های استان تهران سکونت دارند که تعداد این دانش آموزان بیش از 80 هزار نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: حدود 20 هزار دانش آموز تبعه افغانی در مدارس شهر تهران تحصیل می‌کنند.

گفتنی است شاهین نوش آبادی معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش چندی پیش در این باره گفت حدود ۳۸۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس دولتی ایران تحصیل می کنند که ۳۶۰هزار نفر آن دانش آموزان افغانی هستند.

وی ادامه داد: در آیین نامه آموزشی به ۷ گروه از دانش آموزان اتباع خارجی بیش از ۸۰ درصد تخفیف داده شده است و هر گروهی از این اقشار آسیب پذیر اتباع خارجی که نتوانند شهریه را پرداخت کنند تقسیط و تخفیف شامل حالشان می شود.