معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهرداری در برخی از موارد باعث ممانعت بازسازی یا مجوز ساخت و ساز می شود که این موضوع از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیری و حل فصل شد، گفت: تاکنون هیچ پروژه‌ای به علت ممانعت شهرداری به تعویق نیفتاده است.

مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرور نیوز در مورد همکاری شهرداری در ساخت مدارس کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه تعاملات با شهرداری در حوزه اختیارات شورای آموزش و پرورش استان‌ها است تاکنون گزارشی مبنی برهمکاری نکردن شهرداری در ساخت مدارس کشور نداشتیم.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق برای بازسازی مدارس فرسوده با ممانعت شهرداری روبه‌رو می‌شویم، تصریح کرد: شهرداری در برخی از موارد باعث ممانعت بازسازی یا مجوز ساخت و ساز می شود که این موضوع  از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیری و حل فصل شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون هیچ پروژه‌ای به علت ممانعت شهرداری به  تعویق نیفتاده است.

گفتنی است مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش چندی پیش درباره نوسازی مدارس گفت  یکی از مشکلات حوزه آموزش به غیر از اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها، یک سوم از بناهای آموزشی کشور فرسوده بوده و باید بازسازی و مقاوم‌سازی شوند.

وی با بیان اینکه تعداد خیران مدرسه‌ساز کشور 25 هزار نفر بوده که حضور و مشارکت گسترده آنها بسیاری از مشکلات حوزه نوسازی و تجهیز مدارس را حل کرده است، افزود: خیران در ساخت و توسعه مدارس بسیار سهیم بوده به طوری که با حضور خیران از پس از انقلاب تاکنون 97 هزار کلاس درس احداث شده است.