معاون سازمان راهداری از باز بودن تمامی محورهای شریانی به ویژه جاده‌های هراز وکندوان خبر داد و گفت: تلاش داریم لاین جنوبی آزادراه قزوین-زنجان را تا ساعت 14 امروز باز کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا افزود: محورهای هراز و کندوان هم اکنون باز هستند و علت اصلی انسداد محور کندوان به دلیل انجام عملیات نگهداری تونل امیرکبیر به منظور کاهش خطرات در زمان سقوط بهمن بوده است.

وی اضافه کرد: جاده قدیم قزوین-زنجان و لاین شمالی آزادراه قزوین-زنجان پس از تلاش و همت راهداران هم اکنون باز است و در دسترس مردم قرار دارد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده به احتمال قوی لاین جنوبی این آزادراه هم تا ساعت ۱۴:۰۰ امروز بازگشایی می‌شود.

به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، به غیر از جاده نامبرده سایر محورهای شریانی کشور باز هستند و علت انسداد برخی محورها در 22 استان کشور طی روزهای گذشته، تشخیص کاهش دید افقی و احتمال سقوط بهمن از سوی نیروهای راهداری با هماهنگی پلیس راه‌ بوده است.

حسن نیا ادامه داد: روز گذشته یکی از خودروهای راهداری زمان سقوط بهمن در محور هراز آسیب دید اما خوشبختانه به هیچ یک از سرنشینان آسیبی وارد نشد، بنابراین اگر اینگونه انسدادها در محورهای مختلف کشور اعمال نشود احتمال وقوع حادثه مشابه و سقوط بهمن بر روی یک اتوبوس مسافربری یا خودروهای شخصی و بروز یک فاجعه بزرگ وجود دارد.

وی با اشاره به امتداد بارش برف در محورهای استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان تاکید کرد: مردم برای تردد با خودرو شخصی در این محورها حتما زنجیر چرخ همراه داشته و آگاه باشند که انسداد جاده‌ها فقط برای حفظ جان و ایمنی خود آن‌ها است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌ها از بعد از ظهر روز پنجشنبه 28 بهمن ماه بارش برف و نزولات آسمانی در دامنه زاگرس و البرز آغاز می‌شود، لذا مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

حسن نیا با اشاره به تلاش بی وقفه نیروهای راهداری برای بازنگه داشتن راه‌های روستایی سراسر کشور یادآور شد: بیشترین حجم عملیات راهداری زمستانی در حوزه راه‌های روستایی در استان‌های خراسان شمالی و رضوی در حال انجام است و راه‌های روستایی این دو استان تحت عملیات راهداری قرار دارند.