نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درصدد سه شیفته کردن مراکز معاینه فنی شهر تهران تا اول آبان ماه هستیم، گفت: 35 درصد از 80 هزار خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، آلوده کننده هستند.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرورنیوز، در مورد جلسه امروز شورای شهر با کمیسیون عمران و پلیس راهور اظهار داشت: با توجه به طرح کاهش آلودگی هوای شهر تهران موسوم به lez ، سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به عنوان نماینده پلیس راهور در مورد محدوده اعمال این طرح اعلام کرد که از اول  مهر تمامی خودورهایی که  فاقد معاینه فنی هستند، جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تراکم مراجعه برای دریافت معاینه فنی از اول مهر موجب شد که تمامی مراکز معاینه فنی تهران به صورت دو شیفت خدمات رسانی کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مراجعه به مراکز معاینه فنی درهفته اول مهر افزایش یافت، طبق اعلام  رئیس پلیس راهور ناجا خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند تنها تا اول آبان ماه فرصت دارند  به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون 80هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند، گفت: 13 مرکز معاینه فنی در شهر تهران وجود دارد که به صورت دو شیفته از  ساعت ٨ تا ١٦ و ١٦ تا ٢٤ فعالیت می‌کنند.35 درصد از 80 هزار خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند  آلوده کننده بودند که این خودروها به مراکز تعمیر کننده  ارسال شدند تا تعمیر شوند.

قناعتی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهر تهران 3 تا 3.5 میلیون خودرو تردد می‌کنند، و فرصت داده شده برای گرفتن برگه معاینه فنی محدود است درصورت همکاری سازمان ها و نهادها،  درصدد سه شیفته کردن مراکز معاینه فنی شهر تهران تا اول آبان ماه هستیم.