مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده است، گفت: محوط سازی و همچنین نازک کاری این پروژه در حال اتمام است.

به گزارش مرور نیوز علیرضا جعفری با بیان اینکه حفاظت، مرمت و احیای بناها، مجموعه ها، محوطه ها و بافت‌های فرهنگی و تاریخی بسیار ضرورت دارد، افزود: در مرمت و باز سازی پروژه سیمین و جلال همواره مبانی نظری مرمت ابنیه تاریخی به صورت علمی مد نظر قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما ضمن مقاوم سازی و اصلاح موارد پر مخاطره ، تاکید بر مداخله حداقلی برای حفظ اصالت بنا است، بیان داشت: در حال حاضر نیز عملیات استحکام بخشی سقف با حفظ اصالت بنا به پایان رسیده و کف سازی ساختمان نیز در حال انجام است .

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به دلیل تغییر ظرفیت کاربری این بنا از یک منزل شخصی به یک بنا با کاربری عمومی(موزه) تمامی اقدامات لازم در راستای استحکام بخشی و مقاوم سازی بنا صورت گرفته است .

جعفری گفت:کف سازی، ایمن سازی و تعبیه مسیر دسترسی آب انبار قدیمی که در جریان مرمت و بازسازی پدیدار شده بود نیز در حال انجام است .

وی با بیان اینکه محوطه سازی چگونگی به کار بردن و جانمایی المان های مختلف مورد نیاز در یک فضاست، افزود: محوطه سازی پروژه سیمین و جلال در حال انجام است .

بنابراعلام روابط عمومی شرکت توسعه شهرداری تهران، در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران و با هدف باز زنده سازی خانه های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور با مساحت420 متر مربع به تملک شهرداری تهران درآمده و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در حال مرمت و بازسازی است .

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در منطقه یک شهرداری تهران و در محله دزاشیب واقع شده و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مسئولیت مرمت و بازسازی آن را به عهده دارد .

خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد با زیربنای حدود 250 مترمربع، شامل 2 طبقه در بن بست ارض خیابان دزاشیب قرار دارد که به زودی تبدیل به خانه موزه خواهد شد .