رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: اولین کنگره بین المللی جندی شاپور روزهای سوم و چهارم اسفند ماه با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر مسئولان کشوری و مهمانان خارجی در شهر دزفول برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، دکتر محمدرضا عصاری، یکی از اهداف مهم این کنگره را بازخوانی جندی‌شاپور و میراث اصلی آن عنوان کرد و افزود: شناساندن کارکرد تولید علم در دانشگاه و بیمارستان جندی‌شاپور و معرفی قدمت 1800 ساله تحصیلات تکمیلی در ایران به جهانیان از دیگر اهداف این کنگره است.

وی معرفی مکتب علمی و پزشکی جندی شاپور و موضوعات مرتبط با تاریخ و باستان شناسی، شهرسازی و معماری، هنر و موسیقی، ابعاد زبان شناختی و تبادل زبانی را از محورهای برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور اعلام کرد.

براساس این گزارش در اولین کنگره بین المللی جندی شاپور، نمایشگاه صنایع دستی و آثار فرهنگی دزفول با عنوان "هنر و معماری فراموش شده دزفول" در دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزار می شود.

همچنین کپوبافی، نمدمالی، سفالگری، خراطی، جولابافی، گره چینی و آجر، معماری و بافت‌های قدیمی دزفول، جندی شاپور و چغامیش، سازه های آبی، داروهای گیاهی، علوم پزشکی، کتاب ها و نسخ قدیمی علمای دزفول، دزفول و دفاع مقدس و دزفول و دوستی با ملت ها از جمله موضوعاتی هستند که در این نمایشگاه به آنها پرداخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، 200 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که 57 مقاله از میان این مقالات انتخاب و در کنگره ارائه می شود.