دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه سال آینده شاهد تحولات چشمگیری در برگزاری این مسابقات خواهیم بود، خواستار مشارکت جدی و همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی و قرآنی در برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی شد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مصطفی حسینی» در نشست ستاد برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جمع مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد مسابقات با اشاره به گسترش ابعاد این دوره از مسابقات بین المللی به لزوم مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد و افزود: در کنار گسترش ابعاد این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، باید هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و سطح مشارکت‌پذیری نیز گسترش یابد تا بتوانیم این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را در عالی‌ترین سطح ممکن برگزار کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف جدیت و تلاش همه جانبه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه کسانی که در برگزاری شکوهمند مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تلاش می‌کنند و در اجرای مطلوب برنامه‌های مسابقات اهتمام دارند، جزو خادمان قرآن کریم هستند و این افتخار و ارزش کمی نیست.

وی یکی از رموز موفقیت ستاد برگزاری مسابقات را همکاری میان‌بخشی کمیته‌های اجرایی دانست و افزود: همکاری همه‌جانبه کمیته‌های ستاد مسابقات بین‌المللی قرآن و هم‌افزایی و هم‌پوشانی کمیته‌ها و کارگروه‌ها منجر به برگزاری مسابقاتی با شکوه و در تراز جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان اسلام خواهد شد.

حسینی با بیان تاثیرات انعکاس گسترده برنامه‌های مسابقات بین المللی قرآن در رسانه‌های جهانی افزود: یکی از برنامه‌های موثر و هدفمند دعوت حداکثری از اصحاب رسانه در سطوح مختلف داخلی و خارجی به منظور انعکاس مطلوب این دروه از مسابقات بین المللی قرآن در سطح جهان اسلام است .

وی از برپایی کمپین بزرگ اطلاع رسانی و تبلیغات در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن خبر داد و افزود : همزمان با برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و برنامه‌های جنبی شاهد برپایی کمپین اطلاع رسانی و تبلیغات مسابقات بین المللی قرآن خواهیم بود که می طلبد اصحاب رسانه که خود از جمله خادمان قرآن هستند با تمام توان در این امر مهم مشارکت کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف یکی از برنامه‌های این دوره از مسابقات بین المللی را ترویج وقف‌های قرآنی دانست و از تهیه و تدوین بسته‌ای فرهنگی برای ترویج وقف‌های قرآنی همزمان با برگزاری مسابقات با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف خبرداد.