شهردار منطقه 11 تهران از ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی و مذهبی در فضایی به وسعت هزار متر مربع با همکاری ارتش در محل دانشگاه جنگ برای استفاده عموم شهروندان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، نصراله آبادیان با بیان این که بخش مرکزی شهر تهران با کمبود زمین برای ساخت اماکن عمومی روبه رو است، گفت: قطعه زمین مناسبی در محل دانشگاه جنگ (دافوس ) موجود بود که با همکاری ارتش و مدیریت این دانشگاه؛ مقرر شد مسجد و مجموعه فرهنگی و مذهبی برای استفاده عموم شهروندان ساخته شود.
شهردار منطقه 11 افزود: پیرو توافق انجام شده بین دانشگاه جنگ و شهرداری؛ تفاهم نامه ای برای احداث مشارکتی مجموعه فرهنگی و مذهبی با کاربری مسجد،سالن ترحیم و کتابخانه منعقد شده است.
آبادیان همچنین در ارتباط با مخاطبین مسجد تأکید کرد: این مسجد که به نام "مسجد النبی" نام گذاری شده دارای چهار مناره و دو ورودی است که نمای اصلی و دو مناره برای استفاده شهروندان در خیابان کمالی و بیرون از دانشگاه جنگ قرار دارد و نمای ورودی و دو مناره دیگر در داخل دانشگاه برای استفاده دانشجویان دانشگاه جنگ طراحی شده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11؛ به گفته وی عملیات احداث این مجموعه فرهنگی و مذهبی در فضایی به وسعت 1000 مترمربع و در 3 طبقه بنا با کاربری مسجد نمازخانه ،سالن ترحیم و کتابخانه عمومی آغاز شده است.