رئیس سازمان بهزیستی گفت: 50 درصد معلولیت ها مربوط به مسائل ژنتیکی و از هر 100 کودک یک نفر به اوتیسم مبتلا می شود.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی ظهر پنجشنبه مراسم افتتاح 5 طرح بهزیستی استان فارس، گفت: بخش زیادی از معلولیت ها به دلیل مسائل ژنتیکی است که به راحتی می توان با استفاده از مباحث پیشگیرانه این مهم را کاهش داد.

وی ادامه داد: 50 درصد از معلولیت ها به دلیل مسائل ژنتیکی است و از هر 100 کودک یک نفر به اوتیسم مبتلا می‌شود در حالیکه که با اقدامات پیشگیرانه می‌توان شاهد کاهش این بیماری باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به مباحث پیشگیرانه و رسیدگی به وضعیت معلولین شده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه و داشتن برنامه هدفمند در بحث معلولیت و آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای کاهش آنها باید انجام شود.

وی یادآور شد: در زمینه کم‌شنوایی و کم‌بینایی استان فارس از متوسط کشور بالاتر رفته و به استاندارهای جهانی نزدیک شده و ما در تلاش هستیم این موفقیت در سراسر استانهای کشور و در تمامی بخش های معلولیت ها شاهد باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آسیب های اجتماعی نیز گفت: باید با برگزاری کلاس های آموزشی پیش از ازدواج جوانان را برای ایجاد یک زندگی موفقی راهنمایی کرد.

محسنی بندپی ادامه داد: طلاق یک آسیب اجتماعی بزرگ در بخش های مختلف است که باید با تمامی توان و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود این چالش بزرگ را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی از مهمترین فعالیت های سازمان بهزیستی طی چند سال گذشته برای کاهش آسیب ها بوده که در سال جاری در 5 استان دیگر نیز راه اندازی خواهد شد اما در این راستا باید توجه داشت که آموزش ها باید از سنین پایین و دوران مدرسه آغاز شود.