وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متوسط رشد بودجه فرهنگی در سال 96 بین 17 تا 23 درصد است.

به گزارش مرور نیوز، سیدرضا صالحی امیری عصر پنجشنبه در اختتامیه همایش بین المللی مهندسی صنایع در بابلسر در گفتگو با خبرنگاران درباره ارزیابی بودجه فرهنگی سال 96 اظهار داشت: وضعیت بودجه متناسب با میزان درآمد دولت در سطح ملی است و در مجموع 17 درصد در برخی حوزه ها رشد داشتیم و در برخی حوزه ها 23 درصد و حوزه های سینمایی 32 درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه متوسط رشد بودجه فرهنگی نسبت به دستگاه های دیگر قابل قبول است در عین حال تصریح کرد که با وضع ایده آل به صورت طبیعی فاصله داریم.

وی با عنوان اینکه دولت توجه بیشتری به بخش فرهنگی در بودجه داشته است، افزود: متوسط رشد 17 تا 23 درصد است و هزار و 100 میلیارد تومان بودجه مصوب شد که 250 میلیارد تومان بودجه عمرانی و تملک دارایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نیازهای ما برای توسعه فرهنگی بیشتر است ولی کشور را با واقعیت ها اداره می کنیم زیرا مجموع درامدهای دولت محدود است.

صالحی امیری تصریح کرد: به عنوان عضو دولت در چارچوب واقعیت های دولت تصمیم می گیریم و آنچه که نیاز ماست با واقعیت موجود فاصله داریم.

وی درباره وضع شبکه های مجازی با اشاره به تشکیل شورای عالی مجازی گفت: با دستور و تصمیم جدی با دستور مقام معظم رهبری در جهت سیاستگذاری فضای مجازی حرکت می کنیم زیرا فضای مجازی بسیار مهم است و جهشی به سمت گسترش فضای مجازی داریم که باید سیاست گذاری، صیانت و بستر فعالیت سالم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر محتوای را برعهده داریم گفت:امروز 40 میلیون کاربر شبکه اجتماعی داریم که استفاده سالم از شبکه از دغدغه ها است.

همایش بینی المللی مهندسی صنایع از روز چهارشنبه در بابلسر آغاز شده است.