معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات تفاهم نامه‌ای در راستای راه اندازی شهر سلول های بنیادی در دانشگاه خوارزمی پردیس البرز منعقد کردند.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای راه اندازی شهر سلول‌های بنیادی در دانشگاه خوارزمی منعقد شد.

با توجه به جایگاه بالای علوم و فناوری سلول‌های بنیادی به عنوان فناوری برتر در دنیا و اهمیت اقتصادی و تاثیرگذاری در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی و با توجه به اینکه این علم، جزء اولویت‌های «الف» در علوم پایه و کاربردی در نقشه جامع علمی کشور است، این تفاهم نامه منعقد شد.

طرفین این تفاهم نامه تلاش خود را برای هم افزایی علمی و فناورانه به کار می‌گیرند تا با رفع موانع اقدامات بهینه و اثرگذاری را برای راه اندازی این شهر سلول‌های بنیادی انجام دهند.

در این تفاهم نامه دانشگاه خوارزمی موظف است دانش فنی از طریق مشارکت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در توسعه این شاخه از دانش بشری و فناوری‌های مرتبط را تأمین کند. همچنین تسهیل در روند اعطای مجوزهای قانونی و صدور گواهینامه های مورد نیاز بر عهده دانشگاه خوارزمی است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بنا دارد در راستای ایجاد و توسعه مدل مدیریت شهر سلول مستقر در دانشگاه خوارزمی مشارکت کند و تسهیلات و حمایت های لازم از شرکت های دانش بنیان نوپا و واحدهای مستقر در شهر سلول را فراهم سازد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس دانشگاه خوارزمی، مسئول پیگیری و اجرای مفاد این تفاهم نامه هستند.

همچنین در ادامه این مراسم، تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه خوارزمی و انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران منعقد شد.

به منظور امکان عملی و تسهیل در ایجاد و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلول های بنیادی و مهندسی بافت در راستای رسیدن به اهداف کلان در سند توسعه علوم و فناوری، سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی این تفاهم نامه بین دانشگاه خوارزمی و انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات بیوتکنولوژی ایران منعقد شد. مفاد این تفاهم نامه به شرح زیر است:

همکاری در جهت تامین زمین و زیرساخت های لازم در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی

همکاری در راستای فراخوان، جذب و استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناوری دانش بنیان

همکاری در راستای استقرار مراکز رشد و شتاب دهنده تخصصی در بخش پارک علم و فناوری

همکاری و مشارکت انجمن در ساخت و ساز فیزیکی و مدیریت راهبردی مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها

تلاش و همکاری انجمن در راستای استفاده اولویت‌دار از اعضای هیئت علمی و دانش آموختگان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی

تلاش و مشارکت در راستای تحقق منافع مادی و معنوی دانشگاه به ویژه تضمین دهنده مالکیت فکری و معنوی در پروژه‌ها