مرادی گفت: دولت فقط 14 درصد بودجه ما را پرداخت می‌کند و ما برای پرداخت این هزینه‌ها مخصوصاً پرداخت قبوض نیاز به تسهیلات بیشتری داریم. این کمک‌های دولت حدود 12 میلیارد تومان می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، نادر مرادی در نشست خبری در مورد نحوه مشارکت مردم در پنج سال گذشته و برنامه‌های آتی حوزه مشارکت های مردمی کهریزک گفت: کهریزک مؤسسه‌ای است که در سال 51 توسط شادروان حکیم‌زاده بنیان گذاشته شده و به صورت هیأت‌مدیره، خیریه و غیرانتفاعی اداره می‌شود. در این آسایشگاه 1750 معلول و سالمند در واحد تهران بستری بوده و 800 سالمند، معلول و کودک معلول در واحد البرز نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بستری ثابت این مددجویان، تیم‌های تخصصی از آسایشگاه به منازل سالمندان و معلولان مراجعه می‌کنند و یکسری خدمات روزانه نیز در واحد البرز آسایشگاه ارائه می‌شود.

مرادی با بیان اینکه به دنبال ایجاد مراکز روزانه سالمندان در پارک‌ها هستیم، گفت: در واحد کرج نیاز به کمک‌هایی داریم که بخش‌های نیمه‌تمام را تجهیز کنیم.

معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک گفت: مهمتر از اینکه به کمک مردم نیاز داشته باشیم، باید نیاز فردای جامعه را که رسیدگی به سالمندان است مدنظر قرار دهیم، چون آمارها نشان می‌دهد به جمعه سالمندی می‌رسیم و طبق بررسی‌ها، در سال 1410 با بحران سالمندی روبه‌رو می‌شویم و 15 سال فرصت داریم که اگر برنامه‌ریزی مناسب نکنیم، با چالش روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: ما به دنبال سالمند شاد، سالم، مستقل و امیدوار هستیم و به همین دلیل شاید در برنامه خندوانه موضوع سالمند شاد را مطرح کنیم و اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم، در آینده با قشر عظیمی از سالمند روبه‌رو می‌شویم که بی‌پناه خواهند بود، از طرفی، فرهنگ سالمندی و احترام به سالمند در جامعه رو به کمرنگ شدن است که باید احیا شود.

مرادی با بیان اینکه پنج گروه سالمندی در آسایشگاه کهریزک نگهداری می‌شود، گفت:‌افراد بیبضاعتی که کسی نیست از آنها نگهداری کند، سالمندانی که در منازل هستند و آسایشگاه به کمک آنها می‌رود، سالمندانی که از مراکز روزانه استفاده می‌کنند، نکوکارانی که حدود 300 نفرند و ملک‌شان را اهداء می‌کند و بعد از فوت، خانه آنها به کهریزک اهداء می‌شود و سالمندان نیکوکاری که در سوئیت‌های محمدشهر کرج زندگی می‌کنند، از جمله جامعه هدف ماست.

معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک ادامه داد: هزینه هر مددجو در سال 2 میلیون و 500 هزار تومان است، ما 2500 مددجو را تحت پوشش دارمی که هزینه امسال آسایشگاه 75 میلیارد تومان شده است.

وی گفت: از مردم قدردانی می‌کنیم، چرا که هر چه مشکل‌شان بیشتر شده، اما کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنها به کهریزک کم نشده است، به طوری که در پنج سال گذشته، درآمدها و میزان هزینه‌های آسایشگاه نشانگر رشد تصاعدی درآمدهای کهریزک است. در سال 90، 28 میلیارد تومان درآمد و 25 میلیارد تومان هزینه شده، در سال 91، 40 میلیارد درآمد و 29 میلیارد هزینه، درسال 92، 52 میلیارد درآمد، 37 میلیارد هزینه، در سال 93، 64 میلیارد درآمد و 50 میلیارد هزینه شده و در سال 94، 74 میلیارد تومان درآمد و 63 میلیارد تومان هزینه آسایشگاه شده است.

مرادی گفت: از میزان درآمد سال 94 کهریزک، 28 درصد مربوط به کمک‌های نقدی، 12 درصد کمک‌های غیرنقدی، 14 درصد از سوی بهزیستی کمیته امداد، 3 درصد از مددجویان، 2 درصد اجناس دست دوم مردمی، 4 درصد مراکز درمانی، 7 درصد اقلام دیگر و 28 درصد املاک اهدایی به آسایشگاه بوده است.

معاون امور مشارکت‌های آسایشگاه‌ کهریزک ادامه داد: هزینه هایی که در سال گذشته شده نیز 54 درصد هزینه پرداخت پرسنل، 37 درصد هزینه‌های عمرانی مثل تهیه مواد غذایی، مصرفی، لباس و ...، 5 درصد استهلاک و 4 درصد کمک به سایر مراکز خیریه بوده است.

وی تصریح کرد: کمک‌های غیرنقدی بیشتری نیاز آسایشگاه است، البته آسایشگاه در نقدینگی همیشه مشکل داشته و در پرداخت حقوق، بیمه و پرداخت قبوض که یکباره افزایش یافته و بدهی زیادی در این باره داریم نیازمند کمک هستیم. دولت فقط 14 درصد بودجه ما را پرداخت می‌کند و ما برای پرداخت این هزینه‌ها مخصوصاً پرداخت قبوض نیاز به تسهیلات بیشتری داریم. این کمک‌های دولت حدود 12 میلیارد تومان می‌شود.