اعضای شورای شهر تهران در سیصد و سی و پنجمین جلسه تذکرات خود پیرامون مسائل مختلف شهر تهران را بیان کردند.

به گزارش مرو نیوز، اسماعیل دوستی در جریان سیصد و سی و پنجمین جلسه شورا ، اعلام کرد: اراضی مشجر 2500 هکتاری که در ضلع شرقی بوستان یاس قرار دارد و متعلق به نهادهای مختلف است توسط مقام معظم رهبری برای استفاده عموم مردم به شهرداری تهران واگذار شد و این در حالیست که در نوروز سال 94 نیز اراضی جنگلی که اکنون به بوستان یاس معروف است نیز توسط ایشان جهت استفاده عموم به شهروندان هدیه شده بود.

همچنین اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر با اشاره به بازدید خود از محله مسعودیه منطقه 15 گفت : آنچه در این بازدید بسیار به چشم آمد مشارکت حداکثری مردم بود و هماهنگی شورایاری ها با شهرداری ناحیه 6 در فعالیت های محلی قابل تقدیر بود .

وی افزود: در این محله نظافت بسیار خوب انجام شده بود و تکدی گری و حضور معتادان نیز در این محله معنایی نداشت و حتی زباله‌گرد نبود و می‌توان گفت این محله جز امن‌ترین محله‌های تهران به حساب می‌آید علی رغم اینکه در منطقه حاشیه‌ای و محروم واقع شده است، این نشان می‌دهد که اگر مردم در امور خود مشارکت کنند و فعالیت‌های شهرداری‌ها روی امور محلی متمرکز شود حداکثر بازده را برای مردم در بر خواهد داشت .

شاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم اجرای بزرگراه شهید شوشتری در این محدوده گفت : بزرگراه شهید شوشتری که از این محله می گذرد در حدود دو سال است که به سبب عدم توافق با پادگان و شهرک قصر فیروزه 2 متوقف شده است و شهر از این بزرگراه پر اهمیت محروم شده است . این بزرگراه می تواند نقش مهمی در هدایت و خروج بار ترافیک از جنوب و جنوب شرق داشته باشد و امیدواریم معاونت فنی عمرانی هرچه زودتر این مشکل را حل کند .

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز با اشاره به روز 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی،گفت : متاسفانه جنگل کاری در کشور ما رو به افول نهاده و این در حالی است که کشور ما دارای نقاط خشک بسیاری است لذا توسعه جنگل کاری برای جلوگیری از نفوذ و گسترش این نقاط باید در اولویت کار ها قرار گیرد همانگونه که مقام معظم رهبری در تاکیدات خود بارها به این موضوع اشاره داشتند.

چمران افزود: توسعه جنگل کاری سبب جلوگیری از نفوذ ریز گرد ها خواهد شد لذا ما ملزم هستیم نه تنها درختان و جنگل ها را حفظ کنیم بلکه توسعه و گسترش آن را در دستور قرار دهیم و این امر تنها معطوف به تهران نخواهد بود و باید تمامی شهر های کشور به این موضوع مبادرت ورزند.

وی همچنین گفت: روز 14 اسفند ماه نیز سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) است اولین و تنها کمیته ای که امام اجازه دادند نامشان بر آن نقش ببندد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود : امیدواریم با عملکرد خوب این کمیته روز به روز شاهد آن باشیم که از تعداد مستمری بگیران این کمیته کاسته شود و آنان بتوانند خودشان با تکیه به توانمند سازی، خود را اداره کنند.



اعتراض به نام‌های پیشنهادی فلکه اول و سوم تهران پارس

همچنین محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی نیز با اعتراض به تغییر نام فلکه اول و سوم تهران پارس گفت: اسم های پیشنهاد شده برای میادین اول و سوم تهرانپارس از سوی کمیته نامگذاری اسامی مورد احترام و از باورهای دینی همه ما است و بهتر است امکانی بهتر و در خور شان این اسامی برای آنها در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تمامی شهروندان تهرانی و مردم سراسرکشور دهه های مختلف با اسامی فلکه اول تا چهارم تهرانپارس مانوس شده اند تغییر این اسامی مصلحت نیست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: از زمان طرح این نام ها ساکنین این مناطق طومارهای اعتراض خود را به دفتر چند عضو شورا ارسال کرده اند.
گفتنی است، در جلسه گذشته نام میادین اول و سوم تهرانپارس به سجادیه و قمربنی هاشم تغییر نام یافته است.

به دنبال این تذکر مجتبی شاکری رئیس کمیسیون نام‌گذاری شورا نیز با اشاره به مطالبی که طی چند روز اخیر و به دنبال تغییر نام دو فلکه تهرانپارس در فضای مجازی درباره کمیسیون نامگذاری شورای شهر مطرح شد، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: کاری که در همه کمیسیون های شورا از جمله کمیسیون نامگذاری انجام می شود، کار جمعی است و در نهایت نتیجه آن در صحن شورای شهر به رای گذاشته می شود. اگر برخی از ما این کار جمعی و فرایند منطقی موجود را زیر سوال ببریم، در واقع تک تک اعضای شورا را زیر سوال برده ایم.
وی به ترکیب کمیسیون نامگذاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر سه عضو شورای شهر، دو نفر به نمایندگی از روابط عمومی شهرداری و شورای شهر و نیز نمایندگانی از فرهنگستان ادب و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این کمیسیون حضور دارند و تصمیمات جمعی این گروه در نهایت برای قطعی شدن به رای اکثریت اعضای حاضر در صحن شورا نیازمند است.
شاکری خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت و دقت موضوع نامگذاری معابر و اماکن عمومی، این کمیسیون واجد یک استثنا نیز هست به نحوی که با مخالفت حتی یک نفر از اعضا، نامگذاری پیشنهادی به کلی منتفی شده و برای بررسی مجدد دوباره به کمیسیون باز می گردد و اگر نگاهی به فیلم جلسات شورای شهر بیاندازید، خواهید دید که اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای شهر به این نامگذاری ها رای می دهند و به هیچ وجه بحث گرایش و جناح مطرح نیست. بنابراین اگر تعدادی با یک نظر مخالف هستند، نباید عملکرد جمعی شورا را زیر سوال ببرند.
شاکری در خصوص مخالفت اعضای شورایاری محله تهرانپارس در خصوص نامگذاری اخیر فلکه اول و سوم، گفت: ما در نامگذاری های مربوط به کوچه ها در مقیاس محله، نظر شورایاران را مکمل کمیته نامگذاری منطقه اخذ می کنیم اما در خصوص اماکنی که در اشلی فراتر از محله و منطقه باشد، پیشنهاد کمیسیون با نظر شورا ملاک عمل است .
وی تصریح کرد: معتقدم همه اعضای شورا نسبت به چهره های ماندگار، شهدای هسته ای و مدافعان حرم حساسیت دارند. بنابراین طوری مسائل مربوط به نامگذاری ها را بیان نکنیم که گویا تصمیمات مربوطه جناحی اتخاذ می شود. تصمیمات کمیسیون نامگذاری در صحن به رای گذاشته می شود و نظر جمعی شورا در نهایت قابلیت اجرا خواهد یافت.
براساس گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، شاکری در بخش دیگری از سخنانش با اعتراض به مصوبه اخیر مجلس در خصوص تعیین سقف دریافتی کارمندان گفت: کف حقوق کارگران 812 هزار تومان تعیین شده، این در حالیست ‌که دریافتی مدیران و متخصصین براساس این مصوبه در یک ماه بین 20 تا 30 ماه دریافتی یک کارگر می شود. جانبازان اعصاب و روان با 10 تا 15 درصد از کار افتادگی کاملا زمین گیر هستند و من می توانم فیلم برخی از آنها را که با وجود 50 تا 100 ماه سابقه حضور در جبهه، در بیغوله های اطراف تهران زندگی می کنند و حقوق آنها بعضا به حدود یک میلیون تومان هم نمی رسد، در صحن نمایش دهم. من شخصا از این تفاوت حقوق کارگران و این دست از جانبازان با آنچه که در مجلس به تصویب رسید خجالت زده هستم.