کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا 48 ساعت آینده خبر داد و گفت: این سامانه بارشی و نفوذ جریانات شمالی که موجب کاهش دما در نیمه شمالی کشور شده از روز سه‌شنبه جای خود را به جوی پایدار و افزایش دما می‌دهد. به گفته نقشینه این سامانه بارشی در 24 ساعت آینده ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق را در برمی‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز، امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه‌ روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز در بخشهایی از غرب، شمال، شمال غرب، جنوب غرب،جنوب و مرکز کشور به فعالیت ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ امروز یکشنبه نیز شاهد نفوذ جریانات شمالی خواهیم بود که ضمن کاهش دما بر شدت بارشها در استانهای واقع در حاشیه دریای خزر افزوده می‌شود که این بارشها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی رفته‌رفته به سمت شرق حرکت می‌کند و از میزان فعالیت بارشها در روز دوشنبه کاسته خواهد شد.

به گفته نقشینه این سامانه بارشی در 24 ساعت آینده ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه بارشها در اکثر نقاط کشور پایان می‌پذیرد و تنها بارش پراکنده برف در برخی نقاط ارتفاعات البرز رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: خلیج فارس نیز در روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود و در روز سه‌شنبه نیز نیمه شرقی آن مواج و طوفانی خواهد بود.

نقشینه با بیان اینکه از روز سه‌شنبه اکثر نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار خواهند داشت، گفت: از روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده آسمانی صاف به همراه افزایش دما غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: کاهش دمایی که نیمه شمالی کشور را در برگرفته از 48 ساعت آینده جای خود را به افزایش دما خواهد داد و مردم آخر هفته هوایی آفتابی را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور وضعیت امروز تهران را نیمه‌ابری همراه با بارشهای پراکنده باران دانست و گفت: ناپایداریها به همراه کاهش اندک دما طی 24 ساعت آینده در تهران ادامه می‌یابد و رفته رفته در روزهای آتی شاهد افزایش دما خواهیم بود.

نقشینه با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از هفته آینده وارد کشور خواهد شد، اظهار کرد: سامانه جدید بارشی از یکشنبه آینده وارد کشور خواهد شد و بارشهای باران به همراه رعد و برق را به دنبال دارد؛ این سامانه بارشی جدید کاهش دما برای اکثر نقاط کشور را هم به بار می‌آورد.

وی شهرکرد با هفت درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 27 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 15 درجه بالای صفر رسید که فردا شاهد سه درجه کاهش دما خواهیم بود.