جهانگیر توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی بویژه در چهار حوزه، بهداشت و درمان، برنامه‌های فرهنگی، آموزش و سوادآموزی و حرفه‌آموزی را یکی از محورهای کلان سازمان زندان‌ها عنوان کرد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با صدور پیامی فرا رسیدن سال 1396 را تبریک گفت. متن پیام به این شرح است:

« «بسم الله الرحمن الرحیم»»

"فَانظُرْ إِلَیَّ ءَاثََرِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِ الاْ رْضَ بَعْدَ مَوْتِهَآ إِن‌َّ ذَ لِکَ لَمُحْیِ الْمَوْتَیَ وَ هُوَ عَلَیَ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

با سلام و درود بی پایان بر سلاله پاک پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، حضرت زهرای مرضیه (س)، حلول سال 1396 خورشیدی را که طلیعه آن به انفاس قدسی این بانوی مطهر مزین گردیده است گرامی می‌داریم و چون همیشه با توکل بر خداوند رحمان و تاسی به سیره پاک نبوی (ص) و سنت ائمه اطهار علیهم السلام بهار خلقت را که تعبیری نیکو از رستاخیز موعود است به شادی و مهربانی پاس می‌داریم.

پیش از هر سخنی شایسته است تا ضمن ادای احترام به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان (عج)، درود فرستیم به روح مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدرکشورمان و همچنین سلامت و طول عمر رهبر عزیزمان را از درگاه باریتعالی مسئلت نماییم.

در نگاهی کوتاه به کارنامه سازمان زندان‌ها، در سالی که گذشت خدمات زندانبانی بر حول سه محور کلان انجام گردید که خوشبختانه با تحقق حداکثری اهداف از پیش تعیین شده توانستیم سالی توأم با موفقیت را سپری کنیم.

اولین محور، رسیدگی به وضعیت زندانیان کشور بود که بر اساس تدابیر و بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و رهنمودهای ریاست معزز قوه قضاییه، حرکت خوبی در ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری شکل گرفت که جای دارد از تمام فعالان این عرصه در زندان‌ها و نیزهمکاران حوزه قضایی تقدیر و قدردانی نمایم.

محور دوم، توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی بویژه در چهار حوزه، بهداشت و درمان، برنامه‌های فرهنگی، آموزش و سواد آموزی و حرفه آموزی بود که طبق آمار موجود و به لطف خداوند متعال در این محور مهم طی سال گذشته توفیقات ارزشمندی حاصل گردید.

و اما محور سوم، توسعه خدمات حمایتی از خانواده‌های زندانیان از یک سو و حمایت‌های مادی و معنوی از زندانیان آزاد شده از سوی دیگر بود که با توسعه خدمات انجمن‌های حمایت، مراکز مراقبت بعد از خروج و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه، گام‌های بلندی بر اساس چشم‌انداز طراحی شده برداشته شده است که امیدوارم تمامی این فعالیت‌ها در تحقق کامل رسالت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به ثمر نشیند.

اما شروع سال جدید فرصتی است تا مراتب قدردانی خود را از تمامی مدیران و کارکنان بویژه عزیزان فعال در اندرزگاه‌ها از مراقب و مددکار و پزشک و پاسیار و روحانیون عزیز و همکاران فرهنگی بعمل آورم.

امید و رجاء واثق دارم که همچون سی و هشت سال گذشته که در انوار نورانی انقلاب اسلامی و تحت زعامت مقام عظمای ولایت فقیه، ایران ما حرکتی رو به رشد و توأم با موفقیت را تجربه نموده است، سال 1396 نیز سال موفقیت، بهروزی و سعادت برای تمام آحاد مردم باشد و همراه با تمام ملت شریف و عزیز کشورمان در آغازین ساعات سال جدید دست تمنا به درگاه احدیت برمیگیریم که همواره ما را بر صراط مستقیم هدایت قرار دهد و توفیقمان دهد که در دستگیری از خلق و مجاهدت با نفس کوشا و موفق باشیم.

حلول بهار بر همه عزیزان مبارک باد.

دکتر جهانگیر؛ نوروز1396