معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سختگیری به دانش آموزان برای انجام تکالیف نوروزی مطلوب نبوده و برای تربیت آنها، مفید هم نیست.

به گزارش مرور نیوز احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش آموزش و پرورش، اظهار داشت: موضوع تکالیف نوروزی دانش آموزان در ایام نوروز، یک بحث کارشناسی هست و بحث دیگر این است که آیا شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص مصوبه ای دارد؟

وی افزود: در خصوص بحث دوم باید بگویم که این موضوع اجرایی است و شورای عالی نه مصوبه ای دارد که حتما باید انجام شود و نه منع کرده است.

عابدینی ادامه داد: در خصوص بحث اول نیز آنچه که به عنوان نظر کارشناسی می توان مطرح کرد، این است که اصلا نباید دانش آموزان بخشی از زندگی شان که برای تربیت شان لازم است، تحت الشعاع درس و مشق قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از نظر ما تفریح، سفر و بازی جزو کارهای تربیتی است و اینکه سختگیری کنیم و به دانش آموزان تکالیف دهیم که مجبور شوند در ایام عید، درس و مشق انجام دهند، مطلوب نیست و برای تربیت دانش آموزان مفید هم نیست.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در استان ها فرهنگسازی شده است و دیگر مثل گذشته نیست که کل کتاب را تکلیف عید دهند و اگر در جاهایی این کار را انجام شود، توصیه می کنیم اینطور نباشد.