رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، از ثبت 6 هزار و 125 تماس مردمی با این سامانه از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز خبر داد و گفت: بیش از 3 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری شد.

به گزارش مرور نیوز، محراب آقازاده افزود: در طول مدت یکماه گذشته و با 6 هزار و 125 تماس مردمی با سامانه 190 وزارت بهداشت، 3 هزار و 200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف در کشور، کشف، جمع آوری و معدوم سازی شد.

وی یادآور شد: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تا کنون به 95 درصد از اخبار و شکایات ثبتی در سامانه بهداشت 190 رسیدگی کرده اند و سایر اخبار و شکایات از طریق سازمان ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی در حال پیگیری است.

رییس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت از اصناف مربوط به امکنه مسکونی، اغذیه فروشی ها و ساندویچی و پیتزا و نانوایی بود و بیشترین اخبار و شکایات مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی مشهد با 14 درصد، شهید بهشتی با 12 درصد و ایران با 11 درصد بوده است.

مهندس آقازاده در پایان میزان رضایتمندی مردم از نحوه رسیدگی به اخبار و شکایات مطرح شده با سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت را 97 درصد عنوان کرد.