رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ستاد گردشگری شهرداری تهران بیشتر تمایل به معرفی اماکن گردشگری دارد، گفت: گردشگری در تهران می‌تواند رونق اقتصادی به همراه داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران افزود: تهران شهری بزرگ، همراه با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. در این شرایط می توان به خوبی جذب گردشگر داشت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا بخش اعظمی از درآمدهایشان را با گردشگری تامین می‌کنند، گفت: شهرداری تهران بیشتر تمایل دارد اماکن دیدنی را به شهروندان معرفی کند و شهر تهران به گردشگران خارجی شناسانده شود البته این تورها می‌توانند در ارتقای درآمد شهری و رونق اقتصادی گردشگری بسیار موثر باشند.

به گفته چمران در سال‌های گذشته به جاذبه‌های گردشگری شهر تهران و جذب توریست‌های داخلی و خارجی توجه اندکی شده است این در حالیست که جاذبه‌های گردشگری شهر تهران می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار جذاب باشد اما تا به حال شاهد برنامه‌ریزی‌های منسجمی در بخش‌های گردشگری شهر تهران نبوده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران در دو سال گذشته برنامه‌های خوبی را در زمینه گردشگری شهر تدوین کرده است که در این زمینه نباید از برنامه‌ریزی منظم برای تورهای گردشگری غافل شوند. اگر شهرداری بتواند تورهای گردشگری را در مکان‌های مختلف و به طور منظم مستقر کند تا شهروندان بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند، این طرح می‌تواند بسیار موفق باشد.

چمران تعطیلات نوروز را فرصت بسیار مناسبی برای استفاده از تورهای گردشگری دانست و گفت: شهروندان با توجه به سهولت در تردد می‌توانند به راحتی از اماکن گردشگری شهر دیدن کنند و با اماکن تاریخی- مذهبی و سازه‌های جدید آشنا شوند.

ضرورت تبدیل ستاد گردشگری شهرداری تهران به سازمان

مرتضی طلایی- نائب رئیس شورای شهر تهران- نیز گفت: در تمام دنیا سازمان‌های گردشگری زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند و ستاد گردشگری شهرداری تهران باید تبدیل به سازمان گردشگری شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق هنوز در کشور ما رخ نداده است، اظهار کرد: اماکن گردشگری شهر تهران - که بسیار زیاد هستند- ناشناخته مانده‌اند و نه تنها برای گردشگران خارجی بلکه برای مردم شهر هم ناشناخته مانده‌اند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران باید به مباحث گردشگری بسیار قوی ورود پیدا کند چرا که رونق گردشگری نه تنها شادی را در بین مردم شهر تقویت می‌کند بلکه می‌تواند برای شهر رونق اقتصادی داشته باشد.

طلایی وجود ستاد گردشگری در شهرداری تهران را لازم دانست و گفت: شهرداری تهران برای جذاب‌تر شدن تورهای گردشگری می‌تواند اتوبوس‌های دو طبقه قدیمی را نوسازی کند.

وی در پایان خاطر تاکید کرد: شهرداری تهران برای قوی‌تر شدن ستاد گردشگری باید ارتباطات قوی با دستگاه‌های بین بخشی داشته باشد.

تهرانگردی، بهترین تصمیم برای استفاده از تعطیلات نوروز است

محمد حقانی -رییس کمیته خدمات شهری شورای شهر تهران- گفت: تهران گردی، بهترین تصمیم هر شهروند برای استفاده از ایام نوروز است. در این تعطیلات ترافیک تهران، روان و شرایط جوی هم مساعد و مطلوب است که مجموعه این شرایط سبب می‌شود تهران‌گردی از بهترین تصمیماتی باشد که فرد برای گذراندن تعطیلات خود می‌تواند بگیرد.

حقانی ادامه داد: این تورها نباید فقط مختص تعطیلات نوروز باشند و در طول سال هم باید با جدیت ادامه پیدا کنند. دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان و سایر گروه‌های هدف می‌توانند در قالب این تورها به دیدن تهرانی بروند که بخش بزرگی از ظرفیت فرهنگی و تاریخی آن مهجور مانده و این بهترین فرصت آشتی با این شهر است.

وی تاکید کرد: سازمان‌هایی مانند میراث فرهنگی باید صرفا جنبه ارشادی و راهنمایی داشته باشند و برگزاری تورها را برعهده بخش خصوصی بگذارند.

شهرداری حوزه تهران‌شناسی و گردشگری تهران را راه‌اندازی کرد

پرویز سروری - عضو شورای اسلامی شهر تهران- گفت: شهرداری حوزه تهران‌شناسی و گردشگری تهران را راه اندازی کرده و اقدامات ویژه‌ای را در این حوزه انجام داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مظلومیت‌های تهران مغفول ماندن جاذبه‌های بسیار زیاد آن به عنوان یک شهر تاریخی و مهم است، اظهار کرد: اگرچه به این فرایند شهر تهران کمتر توجه شده اما مدیریت شهری در چند سال اخیر توجه خاصی به این موضوع داشته است.

وی تصریح کرد: این اقدام مدیریت شهری به ویژه در ایام نوروز که شهروندان فرصت بیشتری دارند صورت گرفته است و تهران نیز آمادگی مناسبی نسبت به روزهای دیگر سال به دلیل مسافرت عده زیادی از شهروندان دارد.

به گزارش سایت «تهران سما»، این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در ایام نوروز تهران چهره واقعی، لطافت‌ها، زیبایی‌ها، جاذبه‌های خود را نشان می‌دهد،گفت: این امر می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگران داشته باشد.