منطقه تفریحی «شلالدان» در حدفاصل گچساران به باشت، مخمل سبزی است با درختانی سایه افکن که زیرپای مسافران نوروزی پهن شده است.

به گزارش مرور نیوز، پژمان امیدی: کهگیلویه و بویراحمد ملقب به سرزمین چهار فصل و با ظرفیت های متنوع گردشگری همه ساله میزبان خیل عظیم گردشگران از همه نقاط کشور است.

یکی از پتانسیل های گردشگری استان ظرفیت های خدادی است که با تلفیق عناصر گوناگون، زیبایی بسیار مجذوب کننده ای را رقم می زند.

منطقه گردشگری شلال دان باشت با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شیراز به اهواز و با فاصله ی قریب به 55 کیلومتر با شهرستان گچساران و فاصله ی 113 کیلومتری با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک پتانسیل بسیار بالا در حوزه گردشگری است.

منطقه شلال دان باشت که در 5کیلومتری شهر باشت قرار دارد، با فرارسیدن فصل بهار میزبان جمعیت بالایی از گردشگران نوروزی است.

«شلالدان» مخملی سبز زیر پای مسافران نوروزی

در روزگاری که زندگی شهری و انواع آلایندگی پیوست شده با آن آرامش و سلامت جوامع را با خطر روبه رو می کند انبوه درختان این منطقه با پوشش گیاهی متنوع وسرسبز با صدای پیچش باد در میان علفزارها نقطه عطفی برای رهایی از آلایندگی های شهری است.

منطقه شلال دان با قرار گرفتن در مسیری پر تردد و با داشتن جلوه ای بسیار زیبا انبوهی از گردشگران را به خود جذب می کند تا با گذراندن ساعتی در این منطقه تجربه ای خوش از طبیعت این منطقه داشته باشند.

در این منطقه برای رفاه حال گردشگران امکانات و زیرساختهای مختلف گردشگری تعبیه شده است.

در این منطقه نشیمن گاه هایی برای اسکان مسافران ایجاد شده و این تفرجگاه برخوردار از برق، آب و... است.

«شلالدان» مخملی سبز زیر پای مسافران نوروزی

اگرچه تعداد زیادی سرویس بهداشتی در این منطقه ایجاد شده است اما افزایش زیر ساخت ها و امکانات گردشگری در این منطقه لازم است.

افزایش تعداد سکوها، ایجاد آلاچیق، افزایش سرویس های بهداشتی، افزایش ایمنی جاده و روشنایی در این منطقه می تواند به بهبود وضعیت گردشگری و رضایتمندی بیشتر گردشگران منجر شود.

به گزارش مرور نیوز، استفاده از پتانسیل های گردشگری با توسعه و افزایش زیرساخت های گردشگری در مناطق هدف ارتباط مستقیم دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن صدها منطقه و ظرفیت گردشگری می تواند با بهره گیری از این توانایی ها و ایجاد زیرساخت ها به یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور تبدیل شود.