معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ثبت طلاق الکترونیکی برای اولین بار و برای پایش این پدیده در شهرهای مختلف آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی پیش از ظهر شنبه در بازدید مرکز توانبخشی باور نوشهر، طلاق، اعتیاد، اختلالات روانی و حاشیه نشینی را مهمترین مشکلات و آسیب های اجتماعی کشور دانست و گفت: با تلاش مددکاران بهزیستی در بهزیستی سراسر کشور چهار هزار و 200 نفر در سال گذشته از خودکشی باز داشته شدند و به زندگی دوباره برگشتند.

وی افزود: هیچ سازمانی به اندازه بهزیستی نیروهای متخصص و کارشناس در حوزه آسیب های اجتماعی وجود ندارد و پیشگیری از بروز معلولیت های اجتماعی در قالب طرح "نماد" بطور جدی در سازمان بهزیستی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: 40 هزار زوج جوان بررسی شد که 70 درصد نیاز به مشاوره نداشتند و این مساله بار نگرانی خانواده ها را کاهش دادیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ثبت طلاق الکترونیکی برای اولین بار با هدف پایش مساله طلاق در شهرهای مختلف آغاز شد.

وی با اشاره به 90 سفر در سال 95 برای بررسی مشکلات بهزیستی کشور گفت: در این سفرها با استقرار معاونت های مختلف در نقاط مختلف کشور به صورت میدانی به بررسی و رفع مشکلات پرداخته است.

سازمان بهزیستی تنها متولی حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیست بلکه این مسولیت چند وجهی است و باید همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی پای کار بیایند

وی با اشاره به افزایش مستمری گفت: برای اولین بار مستمری مددجویان تحت پوشش با افزایش 20 درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت اورژانس اجتماعی در کشور گفت: 140 اورژانس اجتماعی جدید در سالجاری در شهرهای کشور ایجاد و مستقر خواهد شد.