سخنگوی اورژانس کشور گفت: اورژانس ۱۱۵(پیش بیمارستانی) کشور در روز 5 فروردین ماه 8 هزار و 539 ماموریت را انجام داد که در مجموع 4 هزار و 482 بیمار و مصدوم را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل کرد.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی خالدی با بیان این مطلب به تشریح ماموریت های انجام شده توسط اورژانس 115 در پنجمین روز از سال جدید پرداخت و اظهار داشت: یک هزار و 850 ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و 6 هزار و 689 ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی بود.

وی یادآور شد: در حوادث ترافیکی، یک هزار و 723 بیمار و مصدوم و در حوادث غیر ترافیکی دو هزار و 759 بیمار و مصدوم توسط اورژانس به بیمارستانها و مراکز درمانی منتقل شدند و علاوه بر این، 247 نفر در حوادث ترافیکی و یک هزار و 612 نفر نیز در حوادث غیر ترافیکی در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به ارائه خدمات اورژانس به بیماران مختلف خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته خدمات فوریت های پزشکی توسط اورژانس به 843 بیمار تنفسی، 862 بیمار قلبی، 268 بیمار با مسمومیت گوارشی و 61 بیمار با مسمومیت گازCO(مونوکسیدکربن) ارائه شد.

بر اساس گزارش وبدا، خالدی تعداد ماموریت های انجام شده توسط اورژانس هوایی در طرح سلامت نوروزی را 45 ماموریت عنوان کرد و از انتقال 68 بیمار و مصدوم در حوادث ترافیکی و 25 بیمار و مصدوم در حوادث غیر ترافیکی توسط بالگردهای اورژانس هوایی به بیمارستانها و مراکز درمانی خبر داد.