رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با پروژه گل شرق کیش، گفت: حکم قطعی این پرونده صادر و کل قراردادها ابطال شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در دیدار نوروزی با معاونین، مدیران و کارکنان سازمان بازرسی کل کشور، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و آغاز سال جدید، گفت: همانطور که عید نوروز و آغاز سال جدید مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) شده است، امیدوارم به میمنت این تقارن ، همه همکاران مانند سال گذشته در کار خود موفق و موید باشند.

وی با اشاره به تلاشهای بازرسان سازمان در سال گذشته گفت: در مجموع ، فعالیت‌های سازمان بازرسی منجر به نتایج قابل توجهی در اصلاح برخی فرآیندها و پیشگیری از برخی فسادها و کج‌روی‌ها و کشف مواردی از فساد شد که جای تقدیر و تشکر از همکاران دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مبارزه با فساد مانند وارد شدن به میدان جنگ است. وقتی شما وارد میدان جنگ می‌شوید طبیعتا از هر طرف به سوی شما تیراندازی می‎شود. وقتی شما به سمت مقابل تیراندازی می‌کنید، جبهه مقابل با تمهیداتی که از قبل اندیشیده، به شما حمله می‌کند. مسلماً وقتی جلوی افرادی که به بیت المال تعرض می‌کنند، بگیرید آنها ساکت نمی‌نشینند و هجمه وارد می کنند. مهم این است که کار ما درست و قانونی باشد. در آن صورت به هیچ صورت نمی‌توانند به سازمان متعرض شوند.

قاضی سراج تاکید کرد: اگر ما وظیفه و کار خود را برای رضای خدا انجام دهیم، قطعا خداوند به ما یاری می‌دهد و اجازه نمی‌دهد شکست بخوریم. طی 38 سال گذشته خون جوانان و انسان‌های پاکی برای پیروزی و حفظ این انقلاب تقدیم کردیم لذا خداوند اجازه نمی‎دهد خون این جوانان پایمال شود. البته قدم گذاشتن به میدان مبارزه همراه با سختی‎هایی است و نباید انتظار داشته باشیم وقتی جلوی افرادی را می‌گیریم که ده‌ها میلیارد از بیت‌المال را غارت کردند، آنها به ما خسته نباشید بگویند و تشکر کنند، بلکه طبیعتا مبارزه و مقاومت می‌کند. حتی بسیاری از مجرمین قبل از اینکه بخواهند به تخلفی دست بزنند، با افرادی در همه نهادها و دستگاه‌ها هماهنگ می‌کنند تا اگر گرفتار شدند، آنها را کمک کنند و به سازمان فشار بیاورند.

وی با اشاره به سخنان اخیر برخی مسئولین مبنی بر مزاحم دانستن سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی اظهار داشت: متاسفانه اخیرا برخی مسئولین در سخنرانی‌های خود گفته‌‎اند که دستگاه‌های نظارتی باید دستگیری و پیشگیری کنند و به دنبال مچ‌گیری نباشند، درحالیکه بنده در تمام جلساتی که با وزرا در سازمان داشتم به آنها گفتم که اولویت سازمان بازرسی پیشگیری و دستگیری است و ما به دنبال مچگیری و از بین بردن سرمایه انسانی نیستیم اما اگر نتوانستیم در پیشگیری به نتیجه برسیم و متخلفان و مجرمان کماکان مسیر غلط خود را ادامه دادند، وظیفه سازمان بازرسی کل کشور این است که فرد متخلف را به اشد مجازات قانونی برساند و قطعا بسیاری از آقایان خوششان نمی‌آید که این اتفاق بیفتد.

قاضی سراج خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور نه تنها هیچ موقع مانعی برای سرمایه گذاری های صحیح و قانونی نبوده بلکه مجموعه ای در معاونت حقوقی سازمان وظیفه حمایت از سرمایه گذاری و تولیدکنندگان داخلی را برعهده دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود بر اهمیت تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت مسئله اقتصاد، شعار عمومی سال جدید، همچنان اقتصاد مقاومتی است یعنی اقتصادی که در برابر تکانه‌ها و ضربه‌های خارجی، توان مقاومت و بقا را داشته باشد. اینکه صرفا در گوشه تصاویر تلویزیونی بنویسیم «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» علاج کار نیست بلکه باید وارد میدان عمل شد.

وی افزود: فکر می‌کنم اگر سازمان در این زمینه تحرک بیشتری بدهد، بسیاری از کارها اجرایی می‌شود و تولید رونق خواهد گرفت. وقتی تولید رونق بگیرد، اشتغال فراهم می‌شود و با افزایش اشتغال، دیگر زندان‌های ما پر نمی‌شود. اگر بررسی کنید ریشه مشکل بیشتر از 60 درصد زندانیان در بیکاری و فقر نهفته است. اگر فرامین رهبر معظم انقلاب فقط لقلقه زبان ما نباشد و صرفا شعاری حمایت نکنیم و آنها را اجرایی کنیم، بسیاری از مشکل های کشور رفع خواهد شد.

قاضی سراج خاطرنشان کرد: در رابطه با پروژه گل شرق کیش نیز حدودا 3 سال است که این پرونده را دنبال کردیم و خوشبختانه در چند هفته اخیر حکم قطعی آن صادر و کل قراردادها ابطال شد. اجرای احکام کیش نیز حکم را اجرا کرد و کل 240 هکتار زمین به منطقه آزاد کیش تحویل داده شد.