تعرق زیاد یکی از مهمترین نشانه های دیابت است. افراد مبتلا به دیابت معمولا بیشتر در نواحی صورت، پوست سر و گردن عرق می کنند.

به گزارش مرورنیوز، مطالعات نشان می دهد تعرق بیش از حد می تواند نشانه دیابت، حمله قلبی و اختلال اضطراب و هراس اجتماعی باشد.

تعرق بخشی طبیعی از عملکرد بدن است و میزان آن به عواملی مانند دما یا میزان استرس بستگی دارد. مطالعات محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا نشان می دهد تعرق بیش از حد می تواند نشانه بیماری باشد و باید جدی گرفته شود.

1-دیابت

تعرق زیاد یکی از مهمترین نشانه های دیابت است. افراد مبتلا به دیابت معمولا بیشتر در نواحی صورت، پوست سر و گردن عرق می کنند.

2-حمله قلبی

معمولا احساس درد در ناحیه قفسه سینه، گردن، بازو و فک از مهمترین نشانه های های حمله قلبی است؛ ولی مطالعات محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو نشان می دهد تعرق زیاد یکی از علایم کلیدی ایست قلبی است.

3-یائسگی

حدود 75 درصد زنان در شروع یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند و این گرگرفتی می تواند به تعرق شدید منجر شود.

4-اختلال اضطراب

اختلال اضطراب و هراس اجتماعی از جمله مشکلاتی است که منجر به تعرق بیش از اندازه می شود و باید برای درمان آن اقدام کرد.

همانطور که تعرق زیاد نشانه خوبی نیست، کمبود آن نیز می تواند منجر به بروز مشکلاتی شود. زمانی که بدن در معرض حرارت و گرما قرار می گیرد، جریان خون پوست افزایش می یابد و این امر سبب می شود بدن عرق کند و خنک شود. به مرور زمان و با افزایش سن، بدن این قابلیت را کم و بیش از دست می دهد. زمانی که سالمندان در معرض هوای گرم قرار می گیرند، جریان خون پوست افزایش نمی یابد و گرما باعث می شود دمای درونی بدن افزایش یابد.

افزایش دمای درونی بدن احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد استفاده از مکمل های اسید فولیک در افراد مسن باعث اتساع رگ های خونی و افزایش جریان خون می شود و توان بدن برای تحمل گرما را افزایش می دهد. بنابراین مصرف فولیک اسید برای سالمندان ضروری است.