دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با استاندار خراسان رضوی و هیات همراه از روستاهای دو قلعه برشک از توابع فریمان، چاه مزار سفلی در شهرستان تربت جام و روستای کلات قدم در بخش رضویه مشهد بازدید کرد.

به گزارش مرور نیوز،‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ساعاتی دیگر خراسان رضوی را به مقصد تهران ترک خواهد کرد و در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به پرسش های خبرنگاران پاسخ خواهد گفت.
در همین راستا استاندار خراسان رضوی نیز در بازدید از روستاهای زلزله زده در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: عملیات امداد و نجات با توجه به پراکندگی روستاهای زلزله زده و حجم تخریب در این مناطق با همکاری دستگاههای امدادرسان به خوبی صورت گرفته است.
علیرضا رشیدیان افزود: در زلزله سفید سنگ فریمان یکهزار و 800 واحد روستایی بین 30 تا 100 درصد در 67 روستای استان خراسان رضوی تخریب شده اند.
وی با اشاره به تسهیلات ویژه اختصاص یافته و تاکید رئیس جمهوری بر رسیدگی به مشکلات ساکنان روستاهای زلزله زده خاطر نشان کرد: عملیات آوار برداری از امروز توسط بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خراسان رضوی آغاز شده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: عملیات نوسازی و بازسازی برای تمامی واحدهای روستایی در مناطق زلزله زده این استان با همکاری ساکنان آنها انجام می شود.
به گفته وی، برای طراحی و احداث خانه های روستایی نقشه رایگان در اختیار مالکان واحدهای مسکونی قرار می گیرد.
وی در پایان از همکاری مطلوب دستگاهها و نهادهای امداد رسان در روستاهای زلزله زده خراسان رضوی از جمله سپاه پاسداران، هلال احمر، اورژانس، آستان قدس رضوی و شهرداری قدردانی کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از رئیس جمهوری برای رسیدگی به روند امدادرسانی به خسارت دیدگان زلزله خراسان رضوی ظهر امروز با استاندار و هیات همراه به مناطق زلزله زده در این استان سفر کرد.
در بازدید سید حسن قاضی زاده هاشمی از مناطق زلزله زده خراسان رضوی، رئیس اورژانس 115، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس بنیاد مسکن کشور و معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور دارند.
زلزله 6 ریشتری روز چهارشنبه در سفید سنگ خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس بین 30 تا 100 درصد خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.