مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به نفوذ جریانات سرد شمالی در استان‌های شمالی کشور، وضعیت بارشی کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.

به گزارش مرورنیوز، احد وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز یکشنبه 25 مهر، بارش خفیف باران در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رخ خواهد داد، گفت: از بعدازظهر امروز بارش در این نواحی کاهش می‌یابد ولی در روز دوشنبه 26 مهر، مجددا با نفوذ جریانات سرد شمالی، ضمن کاهش مجدد دما در استان‌های نوار شمالی کشور ابرناکی افزایش یافته و بتدریج بارش باران ابتدا در استان‌های گیلان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی شروع شده و سپس از بعدازظهر بارش باران به استان مازندران و از اواخر وقت استان گلستان و بصورت پراکنده خراسان شمالی گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه در روز دوشنبه در برخی ساعات در استان گیلان انتظار وزش باد شدید می‌رود، اظهار کرد: در ابتدای روز سه‌شنبه 27 مهر، بارش باران در سواحل شمالی کشور و بصورت پراکنده در شمال شرق همچنان ادامه می‌یابد و از بعدازظهر از میزان بارش در استان‌های مازندران و گلستان کاسته خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، دامنه‌های جنوبی البرز در روز سه‌شنبه ابری بوده و بارش خفیف باران در ارتفاعات جنوبی دور از انتظار نیست. دریای خزر نیز در سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین جاده‌های کوهستانی شمالی البرز بویژه جاده‌های مرتفع و گردنه‌های کوهستانی در سه روز آینده مه‌آلود و با کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: هوای تهران در روز دوشنبه 26 مهر، صاف، در اواخر وقت افزایش ابر، وزش باد شدید  با حداکثر و حداقل دمای 21 و 11 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 27 مهر، نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 22 و 10 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اخطاریه امروز این سازمان اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، از بعدازظهر روز دوشنبه 26 مهر، در گیلان و از اوایل شب در مازندران بارش باران گاهی همراه با وزش باد به نسبت شدید و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت تا اوایل روز سه‌شنبه 27 مهر تداوم خواهد یافت. همچنین دمای هوا از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه بین 6 تا 12 درجه در این مناطق کاهش خواهد یافت.

وی در پایان عنوان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جاده‌های کوهستانی استان‌های گیلان و مازندران مه‌آلود خواهد بود و به سبب کاهش شدید دید افقی امکان اختلال در حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد. از این رو توصیه می‌شود با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، اقدامات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.