نماینده‌ مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه عملکرد بنیاد برکت نشان‌دهنده‌ تلاش برای مقابله با محرومیت و ایجاد آبادانی است، گفت: بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی در استان سمنان عزمی جدی دارد.

به گزارش مرور نیوز، احمد همتی نماینده‌ی مردم سمنان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما پیرامون عملکرد بنیاد برکت در استان سمنان، با اشاره به سابقه‌ چندین ساله‌ فعالیت و تلاش این بنیاد در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم استان،‌ اظهار داشت: عملکرد بنیاد برکت در سراسر کشور نشان‌دهنده‌ی عزمی جدی برای مقابله با محرومیت و تلاش برای آبادانی بیش‌تر ایران اسلامی است.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر بنیاد برکت ساخت ۱۴ مدرسه را در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ استان سمنان در دستور کار قرار داده که ۸۶ کلاس درس و چند هزار دانش‌آموز را در مراکز آموزشی مورد پوشش قرار می‌دهد، گفت: تلاش‌ها و اقدامات بنیاد برکت در مدرسه‌سازی، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و کمک به روستاییان و کشاورزی  بسیار چشم‌گیر و امیدوارکننده است.

نماینده‌ مردم سمنان به مشارکت بنیاد برکت در ۵ طرح توانمندسازی اقتصادی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۹۹ میلیارد ریال به منظور اشتغال‌زایی در استان اشاره کرد و گفت: مشارکت در دو طرح از این ۵ طرح هم‌چنان ادامه دارد و مشارکت در یک طرح اقتصادی جدید با ظرفیت سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال نیز توسط بنیاد برکت در دست اقدام است.

وی از مسئولان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خواست که با حضور بیش‌تر در استان سمنان و برگزاری نشست با شهرداران و فرمانداران با مشکلات و مسایل این استان بیش‌تر آشنا شوند.

همتی، مشکلاتی هم‌چون کمبود مراکز آموزشی و بهداشتی، عدم توسعه‌ روستایی و کشاورزی در استان را یادآور شد و بیان داشت: بسیاری از مناطق محروم کشور نیاز جدی به خدمت‌رسانی جهادی و بی‌منت بنیاد برکت دارند و امیدواریم که با همکاری همه‌ی بخش‌ها این امر امکان‌پذیر باشد.