صبح امروز اعضای شورای عالی استان‌ها طرح الزام شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تحقق عینی رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را بررسی نموده و این طرح را به تصویب رساندند.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز طرح الزام شوراهای شهر، شهرداری‌ها و دهیاری به تحقق عینی رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی مقاومتی، براساس دستورالعمل امروز شورای عالی استان‌ها مطرح و اعضای شورا پس از بررسی‌های مختلف این طرح را به تصویب رساندند.

این طرح در راستای سیاست‌های کلی نظام و تحقق منیات مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و اخذ تدابیر موثر و هماهنگ در سطوح مختلف شورایی و مدیریت امور نهادی و ارزیابی روند اقتصادی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به عنوان دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرها و روستاها با رویکرد بازسازی و احیای اقتصاد ملی در قالب راهکارهای 25گانه، مطرح و به تصویب اعضا رسید.

براساس این طرح شورای اسلامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور مکلف هستند راهکارهای اجرایی شدن و تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت امور محلی و شوراهای اسلامی را براساس مفاد این طرح رعایت و عمل نمایند. و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند اقدامات خود را با رویکردی جهادی، انعطاف‌پذیر و فرصت‌ساز عملی سازند.