معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 هزار تخت بیمارستانی در قالب 26 بیمارستان طی یک سال گذشته در کشور ساخته‌شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمدجعفر علیزاده ظهر امروز در روند بازدید از بیمارستان در حال احداث آیت‌الله بروجردی این شهرستان بابیان اینکه توجیهی برای تأخیر مکرر در روند بهره‌برداری از این بیمارستان وجود ندارد، اظهار داشت: تکمیل این بیمارستان از مطالبات اصلی مردم منطقه است که در شروع قرار بر احداث 160 تختخواب بود و امروز به 230 تخت ارتقا یافته است.

وی تغییر در روند استانداردهای مصوب سازمان بهداشت جهانی را از علت‌های اصلی تأخیر در بهره‌برداری از این بیمارستان عنوان کرد و افزود: طی سه سال اخیر با تغییر استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تمامی بیمارستان‌های کمتر از 95 درصد پیشرفت فیزیکی به‌صورت 30 درصد تخریب و از نو ساخته‌شده است چراکه بر اساس استانداردهای جهانی اعلام‌شده از سوی این سازمان یک بیمارستان باید یک ساختمان درمانی، علمی، فرهنگی و اجتماعی باشد و با این دیدگاه باید اورژانس‌های قوی‌تر ساخته می‌شد تا پیگیر مسائل اجتماعی و درمانی بیماران پس از مراجعه آن‌ها باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: 14 تخت بیمارستانی جدید در بخش دیالیز و 26 تخت در بخش اورژانس اضافه‌شده و درمجموع تأسیسات این بیمارستان نیز نوسازی و تجهیز و همه نیازهای آن پیش‌بینی‌شده و تغییریافته و از فضای موجود حداکثر استفاده‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در مرحله 90 درصدی پیشرفت فیزیکی در تمامی بیمارستان‌ها روند نصب تجهیزات به‌صورت هم‌پوشانی با ساخت‌وساز انجام می‌شود، عنوان کرد: از دید ما این بیمارستان به مرحله نصب تجهیزات رسیده و دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به نصب تجهیزات پنج‌گانه اقدام کند.

وی با اشاره به تحویل 26 بیمارستان در کشور طی یک سال گذشته بیان کرد: درمجموع امسال بیش از دو هزار تخت بیمارستانی در نقاط مختلف کشور ساخته و برای تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده‌شده است.

علیزاده در رابطه با آموزشی شدن این بیمارستان نیز گفت: این امر در صورت وجود دانشگاه علوم پزشکی در شهر مورد درخواست امکان‌پذیر است و سازمان برنامه‌وبودجه اجازه صدور مجوز برای چنین امری را نخواهد داد و در صورت توافق فضای موردنیاز مستقل از این مرکز اما در جوار آن احداث می‌شود.