کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه فردا با فعالیت سامانه بارشی برای مناطقی از کشور اُفت دما خواهیم داشت،‌ گفت: به دلیل بارشهای رگباری احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور افزایش دما خواهیم داشت و فردا با فعالیت سامانه بارشی برای غرب، شمال غرب‌، دامنه‌های جنوب البرز و سواحل دریای خزر اُفت دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دامنه‌های البرز شرقی و زاگرس مرکزی بارشهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: جریانات سرد شمالی را روی سواحل دریای خزر خواهیم داشت و این یعنی بارشها فردا در سواحل شمالی کشور وجود دارد و فردا دریای خزر مواج خواهد بود؛ فردا شاهد اُفت محسوس دما در سواحل شمالی کشور نیز خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره بارشهای امروز کشور گفت: شدت بارشهای امشب در آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی و کردستان است و فردا این شدت بارشها در استانهای کردستان و کرمانشاه تشدید می‌شود و از بعدازظهر روز شنبه استانهای همدان، لرستان، ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی شامل استانهای تهران‌ و البرز بارشها شدید خواهد بود و از بعدازطهر شنبه تا روز یکشنبه بدلیل بارشهای رگباری احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در استان تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه درباره روند پیشرفت سامانه بارشی در روز یکشنبه تاکید کرد: یکشنبه با حرکت شرق‌سوی سامانه بارشی، این سامانه بخشهایی از شمال شرق کشور شامل استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و مرکز و جنوب غرب کشور را فرا خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز مشهد مقدس نسبت به روز گذشته 15 درجه گرمتر بود، خاطرنشان کرد: دمای 28 درجه‌ای مشهد ماندگار نیست و فردا برای مشهد افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و دمای آنجا به 33 درجه بالای صفر می‌رسد؛ یکشنبه مشهد مقدس اُفت دما خواهد داشت و دمای این شهر به 24 درجه بالای صفر خواهد رسید.

انتقال گرد و خاک از عراق به غرب و جنوب غرب کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه وزش بادی امروز و امشب بر روی کشور عراق شدت خواهد گرفت، تصریح کرد: وزش باد باعث خیزش گرد و خاک در کشور عراق خواهد شد و انتقال آن به جنوب غرب و غرب ایران پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه در حال حاضر در استانهای بوشهر، مرکزی‌، خوزستان، کردستان، کرمانشاه‌، اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویر احمد شاهد گرد و خاک و کاهش دید هستیم، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود که فردا هم این گرد و خاکها تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه دمای استان تهران امروز 28 درجه بالای صفر است، گفت: دمای پایتخت فردا 24 و یکشنبه 21 درجه بالای صفر خواهد بود.

شهرکُرد سردترین و اهواز گرمترین نقاط کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره سردترین و گرمترین مراکز استانهای کشور خاطرنشان کرد: سردترین مرکز استان شهرکرد با 2 درجه بالای صفر و گرمترین مرکز استان اهواز با 42 درجه بالای صفر است.