نشست‌های روسا و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در وزارت علوم و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود ولی باز هم جای خبرنگاران در نشست‌های مهم دانشگاهی خالی است و وزارت علوم از نمایندگان رسانه‌ها برای این دو نشست دعوت نکرده است.

به گزارش مرور نیوز، نشست روسای دانشگاه‌های کشور با محوریت بررسی جایگاه آموزش عالی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با حضور وزیر علوم و معاونانش امروز در وزارت علوم برگزار می‌شود ولی نکته جالب توجه این نشست شاید بتوان از آن به عنوان مهم‌ترین نشست دانشگاهی نام برد این است که خبرنگاران برای پوشش نشست دعوت نشده‌اند.

نشست روسای دانشگاه‌ها به طور معمول سالانه دو بار برگزار می‌شود و نشست امروز شاید آخرین نشست روسای دانشگاه در دولت یازدهم باشد ولی در دوره وزارت علوم دولت یازدهم خبرنگاران شاید حضور در یک یا دو نشست روسای دانشگاه را به خاطر داشته باشند چرا که وزارت علوم دولت یازدهم از خبرنگاران رسانه‌های جمعی برای حضور در این نشست دعوت نمی‌‌کند و مهم‌ترین نشست دانشگاهی در سکوت خبری برگزار می‌شود.

جای سوال اینجاست که چرا خبرنگاران نباید در جریان بررسی جایگاه آموزش عالی برای تحقق شعار سال قرار بگیرند؟ چه مساله محرمانه‌ای وجود دارد که نباید به گوش مردم برسد و خبرنگاران به عنوان نماینده مردم نباید در این نشست حضور یابند؟

نکته جالب توجه‌تر اینجاست که امروز همزمان با نشست روسای دانشگاه، نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود ولی حتی در این نشست نیز خبرنگاران دعوت نشده‌اند و نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها هم در سکوت خبری برگزار می‌شود.