رئیس سابق موسسه سرم‌سازی رازی به خبرهای منتشرشده مبنی بر محکومیتش به انفصال موقت از خدمت واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز،  علیرضا جمشیدی رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی در تاریخ 27 مرداد سال گذشته در سمینار جامع پیشگیری از خطای پزشکی به تخلف بزرگ یک شرکت سرم‌سازی اشاره کرد و گفت: یک کارخانه سرم‌سازی تاریخ سرم‌های خود را که در حال عبور از زمان انقضا بود با تعویض برچسب عوض می‌کند شاید نتوانم بگویم این یک جنایت است ولی به واقع یک تخلف بزرگ است.

بعد از این اظهارنظر جمشیدی، این موضوع مسکوت ماند تا اینکه اواخر سال گذشته خبرهایی از محاکمه مدیرعامل این شرکت سرم‌سازی در تعزیرات حکومتی استان البرز منتشر شد.

برخی سایت‌ها مدعی شده‌ بودند تعزیرات حکومتی حمید کهرام رئیس موسسه سرم‌سازی رازی به عنوان متهم ردیف اول این پرونده به 6 ماه انفصال از خدمت محکوم شده است. همچنین پرونده دیگری در این زمینه به منظور تعیین خسارت این اقدام مجرمانه در دادسرای عمومی و انقلاب کرج مفتوح است که با درخواست دادستان کرج، تعزیرات حکومتی نظر به عدم صلاحیت خود در رسیدگی به این بخش داشته و بررسی را به دادسرای کرج واگذار کرده است.

به گزارش مرور نیوز، روابط عمومی موسسه سرم‌سازی رازی روز چهارشنبه 23 فروردین با انتشار خبری اعلام کرد: مراسم تودیع و معارفه رئیس مؤسسه رازی پیش از ظهر امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اعضای هیئت علمی، کارکنان و کارشناسان این مؤسسه برگزار شد.

در این مراسم بر اساس حکم وزیر جهاد کشاورزی، زحمات حمید کهرام به‌عنوان رئیس سابق این مؤسسه مورد تقدیر قرار گرفت و مسعود هاشم‌زاده به‌عنوان رئیس جدید این مؤسسه معرفی شد.

مسعود هاشم‌زاده که دکترای دامپزشکی و دکترای تخصصی بیماری‌های طیور از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را داراست، مدیر کل دامپزشکی وزارت جهاد سازندگی در اواخر دهه 60، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در دهه 70، ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، معاون آموزش و پژوهش و نیز معاون تضمین کیفیت مؤسسه رازی را در کارنامه سوابق شغلی خود دارد.

حمید کهرام نیز به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منصوب شد.

این در حالی است که با توجه به محکومیتی که از سوی تعزیرات حکومتی استان البرز برای رئیس سابق این موسسه در نظر گرفته شده است، باید دید این محکومیت سپری شده یا انتصاب وی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی غیرقانونی بوده است؟

حمید کهرام رئیس سابق موسسه سرم‌سازی رازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره این موضوع گفت: آن حکمی که صادر شده بود، حکمی قطعی نبود. تعزیرات معمولا حکم بزرگ می‌دهد و بعد کوچک می‌شود. این پرونده الان در شورای عالی تعزیرات استان البرز است. جلساتی که با دادگاه داشتیم گفتند که این حکم غیرعادلانه است و قطعا تجدیدنظر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این حکم قطعی نیست گفت: بعضی‌ها گفتند حکم صادره قطعی است و به خاطر آن، کهرام را کنار گداشته‌اند در حالی که این ادعا صحیح نیست. حکم تجدیدنظر هم در شورای عالی قابل اعتراض است که ما اعتراض کرده‌ایم و بعد از آن هم به دیوان عدالت می‌رود. قاضی‌ای که در شورایعالی است و ما با او صحبت کردیم گفت قطعا این حکم در تجدیدنظر برطرف می‌شود. اگر هم نشود در دیوان عدالت بررسی می‌شود. رفتن بنده از موسسه سرم‌سازی اساسا ربطی به این پرونده ندارد.

کهرام درباره وضعیت سایر متهمان این پرونده اظهار داشت: آنها هم حکم‌شان بزرگ بوده و الان گویا به یک سوم رسیده است. احتمالا در تجدیدنظر به یک سوم می‌رسد. آن قاضی‌ای که حکم این پرونده را داد یک قاضی سیاسی و احمدی‌نژادی بود که چنین حکمی داد. با نگرش سیاسی حکم داده بود. متأسفانه در تعزیرات مدیر احمدی‌نژادی داریم و متأسفیم که آقای پورمحمدی هنوز این افراد را نگه داشته است.