کارشناسان یک شرکت تحقیقات بازاری در انگلیس در گزارش جدیدی تاکید کرده‌اند که در بسیاری از کشورها، میزان کالری دریافتی شهروندان از نوشیدنی‌های الکلی بیش از نوشابه‌های گازدار است.

به گزارش مرورنیوز، در گزارش شرکت یورومونیتور اینترنشنال آمده است: مردم انگلیس و بسیاری از کشورهای دیگر از مصرف نوشیدنی‌های الکلی میزان کالری بیشتری را نسبت به مصرف نوشیدنی‌های گازدار و شیرین دریافت می‌کنند.

از میان ۲۴ کشوری که از سوی این شرکت تحقیقاتی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند در تمامی آنها به غیر از یک کشور، میزان کالری دریافتی روزانه مردم از نوشابه‌های الکلی که منجر به چاقی می‌شود بیش از نوشیدنی‌های گازدار و شیرین بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که بالاترین میزان کالری دریافتی از مواد الکلی در کره‌جنوبی است که معادل تقریبا ۱۶۸ کالری برای هر فرد در روز است در حالی که میزان کالری دریافتی مردم این کشور از نوشابه‌های گازدار و شیرین تنها 44 کالری در روز است.

همچنین این رقم در لهستان، جمهوری چک، فنلاند و آلمان بالاست و تنها در تایوان مردم کالری بیشتری را از مصرف نوشابه‌های گازدار به دست می‌آورند.

به گزارش روزنامه گاردین، در بسیاری از کشورها برای تولید نوشیدنی‌های شیرین مالیات در نظر گرفته چرا که عامل چاقی در کودکان به حساب می‌آید اما اقدامات کافی برای کاهش مصرف مشروبات و نوشیدنی‌های الکلی در نظر گرفته نشده است.