مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تلاش برای ارتقای معیشت 5 میلیون و 200 هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بازنشستگی نیست و درمان 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تامین می‌کند.

به گزارش مرورنیوز، سیدتقی نوربخش در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه با بیان اینکه این سازمان بزرگترین نهاد اجتماعی و اقتصادی کشور است و در ایجاد امنیت اجتماعی نقش بسزایی دارد، گفت: سازمان تامین اجتماعی تنها یک صندوق بازنشستگی نیست بلکه خدمات درمانی به 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: در کنار خدمات درمانی، 18 خدمت بیمه‌ای به بیمه شدگان تحت پوشش ارائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به حق مسکن، غرامت دستمزد، حق از کارافتادگی و بیمه بیکاری و بن خواروبار اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تحت پوشش بودن 5 میلیون و 200 هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی تامین اجتماعی گفت: وظیفه تامین معیشت این افراد را به عهده داریم اما متاسفانه در برابر بسیاری از آنها شرمنده هستیم و سعی می‌کنیم هر سال خدمات معیشتی به بیمه‌شدگان را ارائه دهیم.

نوربخش ادامه داد: خدمات دیگری نظیر سفرهای زیارتی را برای افراد تحت پوشش ترتیب داده‌ایم و سعی می‌کنیم امنیت خاطر مستمری‌بگیران را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه وظایفی در قبال 14 میلیون نیروی کار کشور داریم، گفت: این افراد با محاسبه خانواده‌هایشان به 36 میلیون نفر می‌رسند و ما بدون اتکا به بودجه عمومی کشور فعالیت‌هایی را برای آنها انجام می‌دهیم و باید گفت که ماهانه 5200 میلیارد تومان صرف ارائه خدمات و تجهیز منابع در سازمان می‌شود و این مبلغ 30 درصد بودجه عمومی کشور است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان به اقدامات انجام شده در مدت گذشته از جمله احیای مجدد معاونت فرهنگی – اجتماعی این سازمان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم پاسخگویی آنلاین به پرسش‌های بیمه شدگان را نیز اخیرا راه‌اندازی کرده‌ایم که نشان‌دهنده اهمیتی است که سازمان برای پاسخگویی به افکار عمومی قائل است.