آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: ما بخواهیم به مردم بگوییم شما انقلابی باشید؛ انقلابی بودن با سفارش و موعظه حل نمی‌ شود، انقلابی بودن مثل درس‌ های مجلس ترحیم و مجلس فاتحه نیست که انسان با سفارش حل کند.

به گزارش مرور نیوز، از مرکز خبر حوزه،  روز پنجشنبه در جلسه درس اخلاق با بیان این که انقلاب، حداقل یک علم قوی غنی مثل نهج‌ البلاغه می خواهد، افزود: اگر کسی بخواهد انقلابی باشد باید جریان سقیفه و جنگ جمل را به طور کامل بداند، چطور علی ‌بن ‌ابی طالب(ع) را با آن عظمت، جمال و جلال علمی که داشت خانه‌ نشین کردند؛ امروز که دشمن نفوذی ‌تر، آگاه ‌تر، سیاست ‌بازتر و خطرناک‌ تر است.
آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: حوزویان و دانشگاهیان ما باید بدانند نهج ‌البلاغه یک علم جان ‌گیری دارد، ولی آن مقداری که برای اداره کشور کافی باشد را می ‌توان از آن استنباط کرد.
وی به شرح نامه‌ های حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه به قسمت پایانی نامه شصت و دوم پرداخت و با اشاره به خبر شهادت مرزبانان عزیز کشورمان بر لزوم حضور هر چه بیشتر مردم انقلابی در صحنه تاکید کرد .
وی گفت: حضرت امیر(ع) به مردم مصر فرمود «کشور را تنها رهبر خوب اداره نمی ‌کند تنها داشتن چند مسئول خوب و بلند همت اداره نمی‌ کند».
آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: عنصر محوری یک کشور، مردم آن مملکت‌ هستند؛ داشتن رهبر خوب لازم است ولی کافی نیست، داشتن بعضی از مسئولان خوب و مدیر و مدبر لازم است ولی کافی نیست.
وی تصریح کرد: نگویید رهبری مثل علی ‌بن ‌ابی طالب و مسئولی مثل مالک اشتری داریم، شما می ‌بینید دشمن از هر طرف حمله کرده است.
این مرجع تقلید بیان کرد: حفظ این انقلاب کار آسانی نیست شما هر روز می‌ شنوید عده ‌ای از عزیزترین و بهترین فرزندان این سرزمین برای حفظ کشور شربت شهادت می‌ نوشند.
وی افزود: آن بیگانهٴ استکبار و صهیونیست، این سلفی و داعشی و تکفیری را آماده کرده است، کم نیست که انسان 10 سرباز را یک روز تقدیم نظام اسلامی بکند، اینها کار کوچکی نیست اما دشمن از هر طرف دارد حمله می‌ کند.
11 تن از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و هشت سرباز وظیفه حدود ساعت 20 چهارشنبه شب(ششم اردیبهشت ماه امسال) در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند؛ آمار منتشر شده، حاکی از شهادت سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی در این حادثه بر اثر تیراندازی با تیربار گرینف است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم درسی شدن بیانات حضرت امیر(ع) در نهج ‌البلاغه و استفاده آن در حوزه و دانشگاه، بیان کرد: دین سفارشی نیست که ما بگوییم آقایان انقلابی باشید، انقلاب را حفظ و در انتخابات شرکت کنید.
آیت الله جوادی آملی ادامه داد: این علمی است تا نهج‌ البلاغه روشن نشود مثل کفایه و رسائل درسی نشود، انسان راز و رمز بیگانه‌ ها را نفهمد که چگونه می ‌شود یک ملت نبوی و علوی را خاک کرد؛ چگونه می ‌شود عمروعاص ‌ها را حاکم کرد، باطل را بر حق پیروز کرد، دهان حق را بست؟
وی با بیان این که محور اصلی قیام، مردم‌ هستند و مردم متفکر کشورشان را حفظ می ‌کنند، بیان کرد: حضرت فرمود اگر مردم خواب باشند ما سه اصل را از دست خواهیم داد؛ یک خطر متوجه دین، یک خطر متوجه مملکت و یک خطر متوجه خود مردم می ‌شود.
وی تصریح کرد: این درس‌ ها خواندنی نیست؟ حداکثر خبری که حوزه و دانشگاه از نهج ‌البلاغه داشته باشند آن کلمات قصار است و چند جمله نصیحت!