معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به زودی برنامه اشتغال سبز دولت ارائه می شود که برنامه ای فرابخشی است.

به گزارش مرور نیوز، معصومه ابتکار روز یکشنبه در اجلاس هم اندیشی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع تغییرات آب و هوایی افزود: برنامه اشتغال سبز برنامه ای مهم و نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است تا بتوانیم حوزه هایی که هم در زمینه محیط زیست و هم اشتغال کار می کنند را شناسایی و معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال تولید و اشتغال نامگذاری شده ، تاکنون در این راستا گام های خوبی برداشته شده که اشتغال سبز یکی از آنها است.
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به سمت اقتصاد سبز حرکت کنیم و توسعه پایدار را ارتقا دهیم که با توجه به این موضوع اهدافی را در برنامه ششم اتخاذ کردیم که در راستای همکاری با اتحادیه اروپا است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت محیط زیستی شکنده ای داریم گفت: این اهداف در برنامه ششم ، برنامه ما در سطح ملی و منطقه ای است که بسیار مهم است.
ابتکار اظهار کرد: مقابله با تغییرات آب و هوایی نیازمند همکاری است و به نظر می رسد همکاری در شمال، جنوب ، شرق و غرب جهان نشانه خوبی در این زمینه است.