مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت:ارائه منشور حقوق شهروندی توسط دولت دلیل شفاف بودن دولت با مردم است. این اقدام قهرمانانه و مدنی نشان می‌دهد که دولت هیچ هراسی از افزایش آگاهی مردم نسبت به حقوق و مطالبات خودشان ندارد و برعکس به دنبال این است که مردم را به سوی مطالبه‌گری سوق دهد.

به گزارش مرور نیوز، ثریا شارقی در جلسه‌ای که با حضور مشاوران فرمانداری‌ها و ادارات برگزار شد، گفت: اگر آگاهی زنان از حقوق‌شان را ارتقا می‌دهیم مردان هم به همان نسبت باید در معرض آموزش قرار گیرند. چون نبود توازن در آموزش می‌تواند چالش‌زا باشد.

وی در ادامه گفت: راهی که می‌تواند مشروعیت نظام را بیشتر کند این است که ما بتوانیم با به کار بردن ساز و کارهای عملیاتی در دولت، حقوق شهروندی را بیشتر اجرایی کنیم.

بر اساس گزارش اداره کل امور بانوان استانداری تهران، شارقی در پایان اظهارکرد: اسلام و سنت پیامبر در دوران جهالت حقوق زنان و کودکان را مطرح کرد. بی‌توجهی و کم‌کاری ما برای برجسته کردن این حساسیت بزرگ دینی باعث شده است که گروهی سنت‌های دینی شرعی ما را به خودمان یادآور شوند و برای ما مدعی حقوق بشر شوند بنابراین با انجام آموزش‌های فراگیر و تکیه بر آموزه‌های دینی خودمان باید حقوق مدنی و فردی را برجسته‌تر کنیم.