معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در استان تهران شهرستان های پرند و پردیس کمبود مدارس دارند، گفت: مهر ماه امسال حدود 1000 پروژه را به ثمر رساندیم و در حال حاضر دانش آموزان مناطق محروم در این مدارس تحصیل می‌کنند.

مرتضی رئیسی در گفتگو با مرور نیوز درمورد کمبود مدارس در برخی از مناطق کشور اظهار داشت: مهر ماه امسال حدود 1000 پروژه را به ثمر رساندیم و در حال حاضر دانش آموزان مناطق محروم در این مدارس تحصیل می‌کنند.

 وی با بیان اینکه 5 هزارو 250 کلاس درس با زیربنای 760 هزار متر مربع برای سال تحصیلی 96-95  در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت، ادامه داد: امسال برای ساخت این تعداد کلاس درس 800 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی، کمک های خیرین، نیکوکاران هزینه شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشترین کمبود مدارس در دو استان سیستان و بلوچستان و تهران است، گفت: همچنین در استان تهران شهرستان های پرند و پردیس کمبود مدارس دارند. 

گفتنی است رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور چندی پیش درباره مدارس خشت و گلی استان سیستان و بلوچستان گفت در سال گذشته 560 کلاس خشت و گلی در این استان وجود داشت که با تامین اعتبار 100 کلاس خشت و گلی از چرخه تحصیل خارج شد و امیدواریم امسال با اعتبار خوبی که در نظر گرفته شده است و اختصاص 170 میلیارد تومان مازاد بر منابع عمرانی استانی و ملی سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی جاری نیمی از مدارس خشت و گلی حذف شود و در سال آینده تمام مدارس خشت و گلی این استان از چرخه تحصیل خارج شود.